Les seves intervencions providencials sota pals durant el play-off d’ascens a Segona RFEF de finals de la temporada passada amb el filial del Girona FC no van passar desapercebudes i aquest estiu li ha arribat el premi en forma de pretemporada amb el primer equip gironí i també amb el debut com a titular en el partit amistós del cap de setmana passat contra el Saragossa (1-1). El porter d’Aiguafreda Lluc Matas va ser l’escollit diumenge per Míchel Sánchez en l’últim compromís de pretemporada dels gironins i el jove de 20 anys va acabar-lo convertit en protagonista al tram final salvant el seu equip amb una molt bona mà davant un xut creuat de Puche.
“És un somni que des de petit volia i m’ha servit per confirmar què vull fer de gran. Ho he aprofitat molt i en el partit, tot i que em van fer un golàs de falta, on podria haver estat millor, vaig tenir bones accions amb els peus i una aturada al final important”, explica Matas, que ha estat un dels joves del filial que ha fet la preparació amb el primer equip juntament amb el gurbetà Biel Farrés, que ja va debutar a Segona A i a la Copa del Rei i amb qui comparteix desplaçaments diaris amb cotxe, i el camprodoní Joel Roca, internacional en categories inferiors amb Espanya, i que tot i ser juvenil de segon any ha tingut diversos minuts en els amistosos. “Ara és el moment més important perquè estic en un núvol però he de tocar de peus a terra perquè soc porter del filial i el que m’ha portat aquí és la feina. Tinc clar que no he fet res i que he de treballar més per aconseguir més coses”, continua.
Matas, que va començar de jugador de futbol sala a Centelles amb 3 anys, de seguida es va passar a la porteria i al cap de dos anys va optar per fer el salt a la gespa amb el club del seu poble, l’Aiguafreda. El Girona es va interessar per ell en el seu primer any d’infantil però després d’una prova el va descartar i llavors va decidir marxar dos anys a l’AEC Manlleu fins que el club gironí el va tornar a buscar en considerar que ja estava preparat. Malgrat dues lesions destacades va anar pujant de categories fins arribar al filial, on l’any passat va ser suplent. “Va ser un any dur perquè no jugava i vaig haver d’anar amb el psicòleg esportiu, cosa que em va anar molt bé per fer un canvi de xip i entrenar amb moltes ganes. El míster va valorar com havia picat pedra malgrat no tenir minuts i vaig acabar jugant al tram final”, recorda el futbolista, que compagina el futbol amb els estudis de Ciència i Enginyeria de Dades, i que amb 1,91 d’alçada, destaca pel seu joc aeri. “He de millorar amb els peus i la presa de decisions i en tinc moltes ganes. M’encanta la meva posició, que és especial i de les més importants de l’equip perquè els porters ho veiem tot i hem de comunicar molt”, detalla.
L’esperat debut de Lluc Matas a la porteria del primer equip del Girona ha arribat a les portes de l’inici de la Lliga. En el primer matx de retorn a Primera, els de Míchel visiten aquest diumenge el València a Mestalla i a hores d’ara i si no hi ha més fitxatges, l’aiguafredenc és el segon porter blanc-i-vermell per darrere de Juan Carlos, un dels seus referents actuals juntament amb Ter Stegen i Courtois mentre que de petit s’emmirallava en Victor Valdés. El Girona està tenint dificultats per incorporar suplents per a la porteria però encara té temps fins al 31 d’agost, que és quan es tanca el mercat de fitxatges. Serà llavors quan el jove d’Aiguafreda sabrà si aquesta primera experiència formativa al costat dels Stuani, Samu Saiz o Juanpe té continuïtat durant la temporada.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't