Un total de 1.600 atletes participaran aquest diumenge al 42è Cros Ciutat de Vic que torna després d’un any de pausa. La cita, tot un clàssic del calendari, agafa més rellevància ja que és una prova classificatòria per anar al campionat d’Espanya. Des de la federació i els clubs parlen d’una “crisi” d’aquesta disciplina associada també a la coincidència amb curses de diferents modalitats.
Precisament per aquest motiu la federació planteja diferents canvis com acotar la temporada de setembre a desembre i evitar duplicitat de proves el mateix cap de setmana.
Pel que fa als participants locals, del Club Atlètic Vic aquest diumenge n’hi haurà un centenar amb opcions de fer podi. El 42è Cros Ciutat de Vic comptarà amb tres recorreguts, de 500, mil i dos mil metres. I el punt d’inici i de sortida es trasllada en un lloc proper a la pista, ja que està pendent de fer-hi una reforma. Seguint la línia del que planteja la Federació des del club vigatà es plantegen fer el cros cada dos anys.