Faltava un equip per a la final a quatre de la Lliga Catalana de Bàsquet que es disputarà aquest cap de setmana a Vic. Els tres primers classificats eren Cadí La Seu (vigent campió), Spart Girona i Joventut de Badalona. Aquest dimecres, al pavelló Castell d’en Planes de Vic s’ha conegut el quart: el Lima-Horta Barcelona.
Ell ha estat el guanyador de la 4a edició de la Lliga Catalana AON 2024 Femenina Challenge i d’aquesta manera s’ha classificat per a la gran final. Ha superat al Barça CBS per 14 punts de diferència (51-65) en un partit, malgrat el resultat final, molt igualat fins als darrers tres minuts.
De fet, el partit l’ha començat guanyant el conjunt blaugrana amb un 12 a 14 al final del primer quart. A la mitja part s’ha arribat amb màxima igualtat (32-32). En el tercer quart ha començat a tenir avantatge el Lima-Horta (37-41). Un avantatge que ha mantingut al llarg del quart període però no ha estat fins als darrers tres minuts, amb un Barça que ha buscat llançaments precipitats, quan el Lima-Horta ha ampliat el resultat fins al 51-65 final.
La capitana del conjunt guanyador Núria Barrientos ha estat escollida millor jugadora de la final. Al lliurament de trofeus hi ha assistit el president de la Federació Catalana de Bàsquet (FCBQ) Ferran Aril; el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Vic, Eduard Comerma i la presidenta del Femení Osona, Imma Magent.
El Lima-Horta Barcelona s’enfrontarà al Cadí La seu en e primer partit de les semifinals, el divendres a 2/4 de 7 del vespre. A les 9 es disputarà l’altra semifinal entre l’Spar Girona i el Joventut de Badalona. Els dos equips finalistes jugaran la final diumenge al migdia.