Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol

Joan Puig i Jordi Puig s’emporten la victòria a la Nocturna Clàssic Ral·li

Manlleu va ser el punt de sortida i arribada de la prova que va recórrer Osona i el Ripollès

El 9 Nou
20/06/2019
Manlleu

La divuitena Nocturna Clàssic Ral·li, la prova de regularitat en carretera oberta, va disputar-se aquest dissabte amb sortida i arribada a Manlleu. Més de 50 pilots acompanyats dels seus cotxes antics van córrer la cursa, que enguany estrenava horari de tarda, vespre i nit, a diferència dels habituals horaris de matí i tarda d’edicions anteriors.
El recorregut del ral·li, organitzat per l’Associació d’Afeccionats als cotxes i motos d’època i el Clàssic Motor Club del Bages, passava per les comarques d’Osona, el Ripollès i el Berguedà i estava dividit en vuit trams: Centelles, Gallifa, Granera, l’Estany, la Trona, Alpens-les Lloses, Coll de Santí i Coll de Bracons. Entre els cotxes que participaven a la cursa, n’hi havia d’històrics (fins 1973), clàssics (entre 1974 i 1984) i youngtimers (entre 1983 i 1990).
El guanyador de la cursa va ser el pilot Joan Puig juntament amb el seu copilot Jordi Puig (Volkswagen Golf II GTI de 1986). Els van seguir Juan García i Sergi Giralt, que participaven amb un Lancia Autobianchi A112 de 1984. En tercera posició van quedar Tere Armadans i Ivan Matavacas, amb el seu Porsche 911 de 1986. Tots tres classificats pertanyen a la categoria youngtimers, fet que no va estranyar perquè solen ser els cotxes més moderns i preparats.
La primera part de la cursa, que agrupava els quatre primers trams, es va caracteritzar pels temps i les distàncies molt ajustades entre els quinze primers cotxes, cosa que demostrava la molt bona preparació dels participants. Aquesta primera secció va finalitzar a Taradell, al pavelló del qual es va celebrar un petit berenar-sopar.
La segona secció del ral·li, que consistia en els dos següents trams i que anava de Sant Hipòlit de Voltregà a Sant Boi de Lluçanès, va ser l’etapa més tècnica de la cursa, ja que els trams eren més llargs i de pujada. Per això la diferència entre els primers es va fer més gran en comparació amb la primera part de la cursa. La segona secció va acabar a Sant Joan de les Abadesses, on la població va poder gaudir dels cotxes clàssics i dels pilots locals Jordi Vives i Antonio Cortés. Just abans d’iniciar l’última etapa va començar a ploure, afegint emoció a la cursa, fins llavors molt tranquil·la.
L’última part de la cursa recorria els trams de Sant Joan a Olot, passant pel Coll de Bracons fins a Torelló, i va finalitzar a Manlleu, on els cotxes van anar arribant fins a 3/4 de 12 de la nit. Al final de la cursa, a la plaça Fra Bernadí, es va organitzar un aperitiu final per als participants i es va fer el lliurament de premis.
La cursa va comptar amb la participació de pilots i copilots de molt nivell, com ara Sergi Giralt, subcampió d’Europa. Des de l’organització van destacar el bon estat de les carreteres i l’alta participació a la prova.

LA PREGUNTA

Aprova els primers cent dies de Salvador Illa com a president de la Generalitat?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't