Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol

José L. García s’adjudica, per sorpresa, el Ral·li Osona

Podi osonenc però sense Albert Orriols, que va abandonar

Sorpresa a la 51a edició del Ral·li Osona, que finalment es va poder disputar aquest dissabte. L’abandonament d’Albert Orriols, per problemes mecànics, quan només quedaven dos trams va permetre a José L. García (PCR Sport) guanyar el seu primer ral·li. Ho va fer amb el vigatà Jordi Forcada de copilot del Citroën DS3 i amb qui es van conèixer tot just dimecres. L’ajornament del ral·li la setmana passada va fer que José L. García no pogués comptar amb el seu copilot habitual (Xevi Moreno) i quatre dies abans del ral·li va ser quan es va posar en contacte amb Forcada, que feia 15 anys que no corria el ral·li. Per darrere seu van completar el podi dos pilots de Tona: Xavier Agustina fent parella amb el també osonenc Manel Jiménez (Escuderia Lleida), amb un Mitsubishi Lancer Evo, i Josep Maria Soler amb Josep Ramon Ribolleda de copilot, també amb un Mitsubishi Lancer Evo i sent el primer pilot de l’Escuderia Osona en acabar l’edició d’enguany.

El ral·li constava de dos bucles i deu trams, però el de la Vola es va haver d’anul·lar per “problemes de cronometratge”, explicava Joan Panadès, president de l’Escuderia Osona, que afegia que “hem patit molt, hi ha detalls que se’ns han escapat però al final ho hem pogut solucionar”. Va ser un ral·li marcat per les altes temperatures, una “forta calor” que estava en boca de tots els participants com Josep Maria Soler, que tot i el podi final destacava que “havia estat un ral·li complicat, la calor ha provocat molts problemes als cotxes però al final en els dos últims trams hem anat molt bé”.

Dels 78 cotxes que van prendre la sortida alguns van haver d’abandonar, com Joan Segú i Miquel Labarias, alguns dels favorits juntament amb Albert Orriols, que va veure com, després de la segona passada del tram Sant Julià-Espinelves, havia de retirar-se per problemes amb la direcció assistida. Fins llavors Orriols dominava el ral·li de manera molt clara i s’havia imposat a tots els trams. Amb l’abandonament d’Orriols, García, que havia marcat quatre segons llocs en sis trams, es posava a davant amb 17 segons d’avantatge sobre Agustina, un avantatge que va poder administrar en els dos darrers trams acabant amb 19,9 segons de diferència amb el segon classificat. De fet, amb l’abandonament d’Orriols la lluita també es va centrar en la segona i tercera posicions, amb un gran duel entre Agustina i Soler. El pilot de l’Escuderia Osona va marcar l’scratx a Sant Julià-Espinelves i a la collada del Vilar quedant-se només a 3,8 d’Agustina, que es mostrava molt content per la segona posició en un ral·li “difícil, en el qual ens hem hagut d’anar adaptant a les situacions”. El tàndem format per Óscar Barroso i Ivan Gómez (Motor Club Sabadell) va aconseguir la quarta posició després d’un ral·li molt regular, mentre que Oriol Boluda – Oriol Fuentes (Motor Club Sabadell) van ser cinquens, superant per només un segon Jordi Ventura – Josep Autet (Escuderia Baix Empordà), que van acabar sisens.

Per altra banda, els guanyadors del Ral·li Esprint van ser Sergio Menbrive i Tania García (Biela Club Manresa), seguits de José Luis Vinagre – Cristina Español i Xevi Perarnau – Josep Maria Vilarrassa, tots dos de l’Escuderia Motor Terrassa.
En el Volant RAAC, Luka Larrossa i Brigitte Sauri es van imposar en un final molt emocionant a Ramon Cornet i Dani Noguer, mentre que el tercer lloc va ser per a Marc Ventura i Gerard Alsina.

Finalment, a la prova de Regularitat, la victòria en RSS va ser per a Joaquim Gummà i Quim Turon (Escuderia Costa Brava) i en RS es van imposar els pilots de l’Escuderia Osona José Luis Moreno i Isidre Morera.
El Ral·li Osona va finalitzar al Circuit d’Osona, on es feia la darrera passada, que, com a molts punts del recorregut, es va omplir d’aficionats del món del motor per veure l’arribada dels pilots que van finalitzar el ral·li.

García: “Ha estat una victòria inesperada”

No estaven entre els favorits, però la parella formada per José L. García i Jordi Forcada van saber aprofitar la seva ocasió per imposar-se a la 51a edició del Ral·li Osona en la seva primera participació junts: “Ha estat una victòria inesperada, hem anat al nostre ritme i per cotxe i experiència la segona posició ja era bona.” Forcada, que és membre de la junta directiva de l’Escuderia Osona, afegia que “no ens ho esperàvem, però en un ral·li passen moltes coses i quan les coses no van bé als rivals, per aprofitar-les has de ser allà. I nosaltres hi érem”.

El pilot de l’Ametlla del Vallès, que corria el seu tercer ral·li d’asfalt i que estava eufòric després d’haver aconseguit la victòria, explicava que “l’anul·lació del tram de la Vola també ens ha ajudat”, però deixava clar que “hem aconseguit un cotxe molt competitiu, hem fet un ral·li molt regular, no hem comès cap errada i al final hem pogut defensar la primera posició sense problemes”.

El retorn de Ventura i Autet

El vehicle de Jordi Ventura i Josep Autet | Albert Llimós

Després d’una primera presa de contacte en el Legend Les Corbes, ral·li en el qual van finalitzar en sisena posició absoluta i vencedors de la categoria H2, Jordi Ventura i Josep Autet van tornar a fer equip pel Ral·li Osona amb un Volkswagen Golf GTI 1.8 en la categoria de vehicles històrics. “Ens feia molta il·lusió poder tornar a córrer el Ral·li Osona i a més fer-ho junts”, explicava Autet. El copilot osonenc deia que “ens ho hem passat molt bé, hem disfrutat molt, tot i que ha sigut un ral·li curtet”, assenyalava. Tot i que corrien amb un cotxe clàssic, de més de 30 anys, destacaven els bons resultats aconseguits. Al final, sisens a un segon dels cinquens classificats: “El nostre objectiu era quedar dels deu primers”, assegurava Autet, content del retrobament tant amb Ventura com amb el ral·li en un any de celebració.

El quart ral·li per a Orriols haurà d’esperar

Albert Orriols amb el Ford Fiesta RS WRC | Albert Llimós

Albert Orriols era el clar favorit a aconseguir la victòria. Havia guanyat el 2010, el 2015 i el 2018 i dissabte ho tenia tot a favor per aconseguir l’edició del 2019. El pilot de l’Escuderia Osona, que corria amb un Ford Fiesta RS WRC, va marcar diferències al matí aconseguint un ampli marge sobre els seus rivals que va continuar ampliant a la tarda. Una avaria en el tub de retorn de la direcció assistida els va fer abandonar: “L’equip va fer tot el possible per arreglar-ho, però no teníem recanvi i el risc d’incendi del cotxe era molt alt”. Orriols es va quedar a 8km d’igualar les quatre victòries al Ral·li Osona que té Jordi Ventura i es manté amb tres victòries, les mateixes que Josep Maria Fernández, Claudi Caba i Jaume Pons. Josep Maria Membrado és qui més cops l’ha guanyat, amb 10.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 136 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't