La Torre d’Oristà es convertirà aquest cap de setmana en la capital de l’enduro amb la disputa del Campionat d’Espanya i de Catalunya de la disciplina. “Per un poble com el nostre, organitzar una prova així és un honor i un orgull”, deixa anar Marc Sucarrats, membre del Moto Club la Torre d’Oristà. No serà la primera vegada que la població del Lluçanès acull una cursa d’aquesta envergadura, però sí el primer cop que l’organització recau en el creat fa poc Moto Club la Torre d’Oristà.
La llavor de tot plegat es va plantar ara fa quatre anys amb la disputa d’una prova puntuable del Campionat de Catalunya de la modalitat, sota l’aixopluc del Motoclub Lluçanès. La bona experiència i l’èxit organitzatiu els va obrir la porta a acollir una prova del Campionat d’Espanya i de Catalunya de la disciplina l’any 2021.
L’esdeveniment va ser possible gràcies al suport del Motoclub Riuprimer Gas i Rocs. Ara, tots aquests companys del motor també els ajudaran, però el Moto Club la Torre ja camina sol. “Al poble hi ha ganes i il·lusió de fer coses en aquest sentit”, ressalta Sucarrats.
I és que amb una junta formada per 12 persones “molt vinculades al motor i a les motos”, l’entitat s’ha consolidat fins al punt de poder acollir enduro de primer nivell aquest cap de setmana.
I és que les xifres permeten fer una idea de la moguda que acollirà la població del Lluçanès: en el campionat estatal hi havia confirmats 112 inscrits, “i amb els de la competició catalana comptem vorejar els 200 pilots”. Pel que fa als voluntaris en seran més d’un centenar.
La competició també tindrà l’al·licient de ser l’última cita del calendari, “i on es decidiran els guanyadors de totes les categories”. Aquest interès de ben segur que portarà un bon grapat d’aficionats fins a la Torre d’Oristà. Sucarrats recorda que fa dos anys, i sortint de pandèmia, “van passar entre dues i tres mil persones”, fent evident l’interès del públic per l’enduro.
Entre els pilots hi ha noms de primer nivell nacional i internacional –com poden ser Josep Garcia o Jaume Betriu–, així com una bona representació local, amb figures com Mireia Badia, Pau Tomàs o els joves Arnau Font i Guillem Sucarrats.
Els competidors hauran de cobrir un recorregut d’uns 56 quilòmetres, així com tres especials d’entre quatre i sis quilòmetres. “Ens faria falta algun ruixat per millorar el terreny”, es lamenta Sucarrats. Tornant a les xifres, una bona mostra de la feinada dels organitzadors es pot comptabilitzar amb les estaques i banderes per marcar el recorregut: “N’hem plantat entre sis i set mil”.