Més de 170 pilots han participat aquest cap de setmana en la 15a edició dels 2 Dies de Trial de Santigosa Clàssic, disputada a Sant Joan de les Abadesses.
La prova, organitzada pel Moto Club Abadesses, ha tornat a convertir la vila en el punt de trobada dels amants del trial clàssic, amb motos mítiques com Ossa, Bultaco, Montesa, Fantic, James o BSA.
En aquesta edició s’ha assolit un rècord d’inscrits i de participació internacional, amb més de 170 pilots procedents de tot l’Estat i d’una desena de països, des de França fins a Nova Zelanda.
L’única dona participant, Zuriñe Saenz, va venir del País Basc.
La cursa va arrencar dissabte des de la plaça Major a les 9 del matí, i diumenge una hora abans.
Els participants van afrontar 20 zones diàries amb un recorregut exigent però molt ben dissenyat, que dissabte es completava en cinc hores i mitja i diumenge en cinc.
Els pilots van coincidir a elogiar les bones condicions del terreny, humit i en perfecte estat, així com el bon marcatge i nivell tècnic de les zones.
L’organització, un any més, va vetllar pel bon manteniment de l’entorn.
La prova acabava diumenge a primera hora de la tarda, amb el lliurament de premis a la Biblioteca Josep Picola.
En categoria Clàssic, la victòria va ser per a Stephen Farrall (Fantic), amb només cinc peus en total. El van seguir Alberto Selma (Bultaco) i Darren Walker (Yamaha).
En Expert, el triomf se’l va endur Ivan Rovira (Bultaco), per davant de Pau i Àlex Clarasó (Fantic).
En Pre-65, el vencedor va ser Martín Gilbert (BSA), seguit d’Hug Alemany i Alan Brown (tots dos també amb BSA).
En Pre-72, es va imposar Juan Domingo Miguel (Ossa), davant de Víctor Martín (Bultaco) i Rafa Asinschilet (Ossa).
En Pre-80, el triomf va ser per a Jaume Bonfill (Merlin), seguit de Manel Campoy i Jose Gabriel Dasí (Bultaco).
Finalment, en Trialers, el vencedor va ser Salvador Vilella (Honda), seguit de Ramon Marginet (Fantic) i Miquel Cirera (Montesa).
Des del Moto Club Abadesses, s’ha agraït la implicació de voluntaris, col·laboradors i espònsors que l’han fet possible, amb voluntat de seguir fent créixer el Trial de Santigosa Clàssic els propers anys.