Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol

Retorn amb força d’un renovat Ral·li Osona

Manté els emblemàtics trams de la Vola i la Trona i incorpora
la Costa dels Gats, Fontfreda, el Coll de Mansa i el Cobert

Les carreteres d’Osona tornen a acollir aquest cap de setmana la prova referent del calendari català de ral·lis. Dos anys després –l’any passat no es va poder fer a causa de la pandèmia i l’última vegada que es va disputar va ser el 2019, quan es va haver d’ajornar una setmana a causa d’una onada de calor i del risc d’incendi que comportava– la 52a edició del Ral·li Osona serà una realitat aquest dissabte. La prova torna amb força, amb un recorregut renovat i amb un elenc de grans pilots que lluitaran per la victòria.

“Estem molt contents de tornar a l’activitat. Hem estat un any parats però hem aconseguit fer un ral·li com Déu mana on hem posat tots els esforços. Ara esperem que vagi tot bé”, afirma el president de l’Escuderia Osona, Joan Panadès. Els organitzadors de la prova han apostat aquest any per renovar el recorregut que tindrà 513,014 quilòmetres, dels quals 102,528 seran cronometrats. Hi haurà sis trams amb un total de 12 passades entre les quals ja no s’hi inclouen les de la Súper Especial al Circuit d’Osona, actualment en obres, que tant èxit havia tingut en les últimes edicions. Respecte a l’última edició, es mantenen dos dels trams més emblemàtics: la Vola i la Trona. La resta són trams nous, que ja s’han utilitzat en algunes ocasions durant la història de la prova. La festa del motor osonenca s’organitzarà en dos bucles: al matí amb la Trona, la Costa dels Gats i la prova especial del Cobert, i a la tarda-nit amb la Vola, Fontfreda i el Coll de Mansa. A cada un dels bucles es faran dues passades per cada tram. “La Vola i la Trona són els que més s’identifiquen amb la prova però hem recuperat el d’Alpens, que també tindrà la seva feina. Feia anys que no el fèiem i crec que ens complementa molt bé els altres”, diu Panadès.

El que no varia és el format inicial d’un dia de competició, al qual es va retornar ara fa dos anys. “Ho fem per un tema de costos i d’infraestructura. Hem estat molt temps tancats i això són molts diners perduts, de manera que tenim un pressupost molt just i per fer-lo més d’un dia també necessitem molta gent”, detalla el president de l’Escuderia, que espera que la Secretaria General de l’Esport obri una línia d’ajuts per poder pal·liar les pèrdues que han tingut al circuit. Un espai, per cert, que passarà a ser aquest any el centre neuràlgic de la cursa ja que s’hi trasllada el parc d’assistència i això permetrà que els aficionats gaudeixin del ral·li de ben a prop. La sortida serà dissabte (09.01h) i l’arribada ja la matinada de diumenge (00.18h), seguida de la cerimònia del podi (00.30h). També aquest divendres a la tarda les verificacions tècniques i administratives dels vehicles es faran al mateix Circuit a partir de les 5 de la tarda.

El Ral·li Osona puntuarà per a diversos campionats i trofeus: el Campionat de Catalunya de Ral·lis, el Campionat de Catalunya de Promoció, el Trofeu de Catalunya de Ral·lis Esprint (els participants a aquest només faran la primera secció), el Volant RACC, la Challenge Michelin, la Challenge Pirelli RallyCAT i la Challenge Saxo. “Vindran tots els pilots destacats de les diferents proves i això farà que sigui molt competit en totes les categories. A vegades hi ha gent que no dona importància als del mig o als de darrere, però també s’hi jugaran molt i serà maco. A més a més, al Ral·li Osona sempre hi ha sorpreses a la classificació final així que serà interessant”, ressalta Panadès. Emoció i lluita, doncs, són el que s’espera que depari una 52a edició que l’Escuderia Osona dedicarà a la memòria de Ferran Moreno, cap d’oficials del club, traspassat recentment. Per això, la prova passa a anomenar-se enguany Ral·li Osona Memorial Ferran Moreno Benito.

Edició disputada amb participació de luxe

La flor i nata de l’automobilisme català no es perdrà la cita, que puntua per al Campionat de Catalunya amb un coeficient elevat de manera que els resultats que s’hi obtinguin poden ser decisius, i un total de 64 vehicles seran a la sortida. El gran favorit tornarà a ser Albert Orriols (Escuderia Osona), que acumula tres victòries i nou podis en les últimes 12 edicions, tot i que no ho tindrà fàcil. Lluitaran contra ell Eduard Pons (Baporo Motorsport), líder actual del Català absolut i el d’Asfalt; Aleix Vila (Biela Club Manresa), i Joan Vinyes, el veterà pilot andorrà, sense oblidar altres pilots com el vencedor de l’últim Ral·li Osona, José Luis García (Tipo Racing Team By Vsport), Xavier Agustina (Escuderia Lleida), Josep M. Soler (Escuderia Osona) o Ramon Cornet (Escuderia Osona), coneixedor del terreny.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 136 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't