Fa temps que no ho amaga. Laia Sanz té ganes de fer el salt de la moto al cotxe i aquest any s’ha enrolat en un projecte que li permet fer els primers passos sobre quatre rodes. Aquesta Setmana Santa s’aventura a l’Extreme E, una nova competició per a vehicles SUV 100% elèctrics que vol conscienciar sobre el canvi climàtic. Abans de marxar cap a l’Aràbia Saudita, on es disputarà la primera de les cinc cites de la competició –les altres seran al Senegal al maig, a Groenlàndia a l’agost, al Brasil a l’octubre i a l’Argentina al desembre–, Sanz va parlar aquesta setmana de la incursió que està fent als buguis i cotxes al programa Temps afegit d’EL 9 TV.
“Les quatre rodes m’han agradat molt sempre i quan he tingut l’oportunitat de provar coses noves ho he fet. Aquest any va sortir aquest campionat i amb el meu equip vam decidir participar-hi i començar a agafar experiència”, detalla. Per arribar-hi amb unes mínimes garanties el mes passat va participar a la Baja Dubai, on va ser quarta en la categoria T4, i després va fer uns dies d’entrenaments sobre neu i gel a Suècia. “Als dos llocs he après molt i espero saber-ho posar en pràctica”, confessa.
Recuperada ja de la seva onzena participació al Dakar en moto, on va ser dissetena, i també de la malaltia de Lyme, que la va tenir fora de joc durant tot l’any passat, la pilot resident a Seva es troba en el moment de la temporada d’haver de decidir amb l’equip i els patrocinadors sobre el seu futur. “Sempre he somiat fer el Dakar en quatre rodes i ho veig a prop. Porto ja unes quantes edicions en moto i ja no tinc 20 anys. No sé si ja serà el proper. Hem de parlar-ne i pensar-ho bé perquè és un pas important però tant de bo surti l’oportunitat”, afirma.
I en aquesta equació hi pot entrar també el trial. Havent-se fet un nom internacional els últims anys en l’enduro i el raid, Laia Sanz no oblida tampoc els seus orígens i amb 13 títols mundials de trial a les vitrines confessa que també té ganes de tornar a competir en el seu esport. “De tots és el que m’estimo més i el que m’ha permès fer tot el que he fet després. Ho trobo a faltar i sempre que he pogut he participat a proves com el Santigosa”, recorda. El fet d’estar a Gas Gas, a més a més, li facilita tenir una moto i poder entrenar. “Ara estem amb l’equip acabant de veure el calendari. A mi m’agradaria fer trial i tinc clar que si competeixo vull fer-ho per guanyar títols”, avança.
Mentre es decideix el seu futur, Sanz continua practicant i ara ho farà en el nou Extreme E. A la prova on es competirà amb equips mixtos, la pilot farà tàndem al volant amb Carlos Sainz a l’equip Acciona i hi haurà altres parelles de gran nivell com Jenson Button i Mikaela Åhlin-Kottulinsky o Sébastien Loeb i Cristina Gutiérrez. Serà, sens dubte, un curs accelerat entre algunes de les primeres figures mundials de diferents disciplines del motor.
{{ comment.text }}