Fa temps que l’exmundialista de ral·lis manlleuenc Xevi Pons, amb 20 anys d’experiència en curses, assessora pilots a través de la seva acadèmia de referència internacional i això li va permetre detectar la necessitat que tenien molts esportistes de disposar d’un equip que oferís serveis integrals i a la mida de cadascú. Moltes de les peticions que atén són de pilots de Llatinoamèrica i allà va conèixer el mexicà Alfredo Mauro, amb qui l’entesa va ser immediata i junts han impulsat MAPO Motorsport, una estructura professional amb un servei complet que pocs preparadors brinden –de fet, són els únics a l’Estat–. Disposa de serveis de mecànica i logística, un circuit de proves de 4,5km –el de la Codina de Sant Bartomeu del Grau, on tindran la base–, cinc vehicles d’última generació per llogar amb assistència –dos Rally2, dos Rally4 i un Rally5– i els serveis d’assessorament i formació de la Xevi Pons Rally Academia, que van des de consells de pilotatge o de presa de notes fins a l’elecció de pneumàtics.
“Era una idea que feia temps que tenia perquè després d’ajudar la gent a vegades em fallava trobar bons equips perquè competissin i amb l’Alfredo pensem de la mateixa manera i ens vam entendre ràpid”, detallava l’osonenc aquest dijous durant la presentació de la iniciativa, que afegia que “comencem amb moltes ganes i il·lusió de fer grans coses”. El seu soci en el projecte és un gran aficionat al motor, que assegurava que “a Llatinoamèrica ens faltava això per arribar a competir a Europa. El nostre objectiu a curt termini és arribar al Mundial. Sabem que els inicis són complicats, però amb l’experiència d’en Xevi i el que jo hi pugui aportar esperem que es faci realitat”, deia Alfredo Mauro, pare d’Alejandro Mauro, un dels pilots amb programa fix de MAPO Motorsport.
El jove mexicà de 20 anys, que ha fixat la seva residència a Vic per compaginar els estudis a Barcelona i els entrenaments a la Codina, competirà amb Diego Sanjuan de copilot amb un Renault Clio Rally5 a la Beca U24 del Rallye Team Spain i al Clio Trophy Spain. “Vull ser pilot professional i espero agafar el màxim d’experiència per d’aquí tres o quatre anys arribar al Mundial”, deia. També tenen programa fix amb l’equip Hugo Martín Navas, de l’Equador, que amb Alejandro López competirà a la Copa d’Espanya de Ral·lis sobre Terra (CERT) amb un Škoda Fabia Rally2 Evo, així com Raúl Hernández, de Lanzarote, que amb Rodrigo Sanjuan i un Renault Clio Rally4 farà la Beca Júnior RTS. José Luis García i Eduard Pons, aquest amb cotxe propi, completen els pilots de l’estructura, que tot i presentar-se oficialment aquesta setmana ja va estrenar-se al Ral·li Tierras Altas de Lorca i al Ral·li Serras de Fafe. Continuaran el 2 d’abril al Ral·li Sierra Morena i després al Ral·li de Croàcia del WRC.
Són temps difícils, especialment per al món del motor, però MAPO ha decidit arriscar “perquè des de fa temps el meu objectiu era posar en marxa un equip diferent per tal d’oferir quelcom més que córrer”, explicava Pons, que té previst donar una sorpresa i tornar a pilotar un cotxe en alguna de les proves de la temporada.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't