L’AEC Manlleu ha renovat la Junta Directiva i també la presidència.Xavier Carandell agafa el relleu d’Eduard Marginet al capdavant del club i compta “amb un grup de 17 persones que formem una junta molt transversal, on volem que tothom s’hi senti bé”. Aquesta estarà dividida en cinc àrees. Després de molts anys vinculat al club i a diverses juntes, Carandell fa el pas a la presidència “perquè hi havia un buit de poder i els temes s’allargaven” però també “perquè tinc al costat un grup de persones que m’han donat suport”. Carandell comenta que “serà una junta continuista, per seguir la línia de les coses que s’han fet bé però també per millorar i endreçar el club”. La junta, a banda de Carandell, està formada per Lluís Robles (vicepresident 1r, àrea econòmica), Albert Pérez (vicepresident, àrea futbol base), Pere Arenyas (vicepresident, primer equip i cap de comunicació), Joan Pujol (vicepresident, àrea logística), Gemma Ricart (vicepresidenta, àrea social), Jordi Bou (secretari) i els directius Marc Llobera, Jordi Albareda, Jordi Pascual, Josep Grané, Marc Suñen, Pepe Alivia, Manel Matas i José Cuenca. També hi ha Jaume Griful, Xavier Gaja i Melinda Martín de col·laboradors. Les eleccions de l’AEC Manlleu estan previstes per al novembre. Si no s’hi presenta cap més llista, Carandell i la nova junta continuaran al capdavant del club.
Un planter que dona fruits
Martí Barniol va debutar amb el primer equip de l’AEC Manlleu el passat 13 de febrer en la victòria que el conjunt groc-i-vermell va aconseguir davant el Sant Cugat i s’afegia així a la llarga llista de futbolistes del planter que Manel Sala ha fet debutar al primer equip. El Manlleu sempre s’ha caracteritzat per la seva aposta pel futbol base, però l’arribada a la banqueta del tàndem format per Manel Sala i Àlex Farrés ha fet ressorgir el planter manlleuenc fent debutar una quinzena de jugadors del Juvenil del club. I precisament, diversos jugadors que tot just l’any passat van acabar la seva formació s’han fet un lloc al primer equip: Marc Roquet, Marc Llobet, Jordi Costa, Pius Quer, Pol Pous i Aitor Cárdenas (tots ells nascuts l’any 2022) compten, la majoria d’ells, amb una mitjana de 15-16 partits i de titulars fent del Manlleu un dels equips més joves de Primera Catalana i consolidant-se com a futbolistes importants en l’esquema de Manel Sala.
A ells, s’hi ha de sumar Oriol Puig, també del 2002, que va deixar l’equip a mitja temporada, i Ignasi Quer, encara Juvenil però que en els darrers partits ha estat titular: “S’ha de confiar en els joves i en les generacions. No cal anar a buscar jugadors a fora si els tens al club. Però se’ls ha de donar l’oportunitat i no sempre passa”, explica Sala, que destaca els objectius del club. El tècnic afegeix que “són jugadors que els agrada el futbol, amb ambició, il·lusió i molta projecció. Nosaltres com a entrenadors els hem d’ajudar a fer el salt, però són ells que venen a entrenar, que ho donen tot i treballen per poder jugar”. Sala afegeix també la importància d’estar rodejats de jugadors amb l’experiència de Martí Sala i Joel Puntí: “No és fàcil fer el salt al primer equip i tota ajuda és bona.”

El tècnic també destaca la importància de “sentir els colors”, i comenta que “són jugadors que s’han format al club, que han pujat des de baix, que coneixen la casa i que l’objectiu sempre és arribar al primer equip”. De fet, molts jugadors de la plantilla manlleuenca s’han format a la base del club en un moment o altre de la seva carrera esportiva. I la confiança pels joves i la plantilla que va confeccionar Manel Sala estan donant els seus fruits lluitant pels primers llocs de la categoria: “Era un projecte diferent i adaptat a la situació econòmica. Amb l’Àlex hi creiem, tenim la nostra manera de jugar i de veure el futbol. Els resultats ajuden i nosaltres hi continuarem apostant.”