QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El Mercat del Ram de Vic escalfa motors en plena revolta pagesa

Es desplegarà del 22 al 24 de març i comptarà amb un espai divulgatiu de la Plataforma Revolta Pagesa

Sense novetats i amb la revolta pagesa al punt de mira. Així es presenta el Mercat del Ram de Vic; una cita ramadera, agrícola i gastronòmica que es desplegarà a la capital osonenca del 22 al 24 de març. En sintonia amb el lema de l’edició, ‘La primavera el pagès espera’, és tota una declaració d’intencions. Així ho confirmava aquest matí, en roda de premsa, l’alcalde de Vic, Albert Castells, que malgrat reconèixer la complexitat del moment que viu actualment la pagesia catalana no ha dubtat -en nom de la ciutat- a posicionar-se al seu costat.

A la imatge clàssica del concurs de globus, la processó dels armats, la casa de pagès i l’exposició de bestiar aquest any se n’hi sumarà una de nova: l’espai divulgatiu que la Plataforma Revolta Pagesa instal·larà al Sucre.

Que la revolta pagesa marcarà l’edició d’enguany també ho anticipaven els presidents de l’Associació d’Ovella Ripollesa i de l’Associació Frisona d’Osona que fins a últim moment no van tenir clara la seva participació a la fira.

Un escenari que, segons el govern d’Albert Castells, en cap moment ha fet perillar el Mercat del Ram. Com a prèvia, entre els dies 20 i 21, l’edifici d’El Sucre acollirà la tercera edició del Congrés BIT; una proposta que aquest any es dedicarà a l’ús de l’aigua en la ramaderia i a la gestió agroforestal.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 370 persones.