QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La Comunalitat de Vic vol exportar xarxes de suport i autoorganització més enllà del Remei

La Generalitat ha allargat el programa dos anys més

La Comunalitat de Vic pretén fomentar l’autoorganització i les xarxes de suport els propers dos anys.

L’ens, que formen la cooperativa La Fera Ferotge, l’Associació Tapís, l’Associació de Veïns del Remei i l’Ajuntament de Vic, va presentar ahir les línies mestres de la segona convocatòria d’aquest programa.

Els propers dos anys vol anar més enllà del Remei i fomentar la implicació i el sentiment de pertinença de la ciutadania.

Fomentar la reutilització, l’economia circular i en aquest cas aprendre a reparar petits electrodomèstics. És el que pretenia la Renova un dels projectes que ha impulsat els darrers dos anys la Comunalitat de Vic.

La tasca de la Comunalitat, que es va consolidant, tindrà continuïtat dos anys més. La Generalitat ha allargat el suport al programa que ara té la vista posada en el foment de l’autoorganització i les xarxes de suport.

En aquests dos anys, a banda del taller de reparació d’electrodomèstics també s’ha desenvolupat el projecte d’educació popular a la biblioteca Montseny i s’han fet projectes de suport  a l’habitatge.

Entre el que preveuen fins al 2026 també hi ha la Xarxa de Biblioteques de les coses, que vol fomentar la circularitat d’objectes d’ús puntual o la Taula de Cures.

La Comunalitat de Vic va néixer amb la finalitat de dinamitzar les xarxes d’economia local des de la perspectiva del dret a la ciutat, els béns comuns i l’economia social i solidària.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 298 persones.