QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La Diputació millorarà el camí asfaltat de Tona a Muntanyola

Les obres, sense tall de la via començaran a finals de novembre i costaran 557.000 euros

El mal estat de la via que connecta Muntanyola amb l’N-141C, l’antiga carretera de Manresa, ha estat motiu de discòrdia habitual entre el municipi muntanyolenc i Tona, població a la qual pertany el tram en qüestió.

Que el camí faci servei essencialment als veïns de Muntanyola i bastant poc als de Tona generava conflicte sobre qui se n’havia de fer càrrec, una discussió que ja té data de caducitat: a finals de novembre, la Diputació de Barcelona hi començarà les obres de millora i n’assumirà el manteniment posterior.

Serà la primera actuació que farà la corporació provincial en el marc del seu Pla Zonal, que pretén millorar els vials de titularitat municipal que fan la funció de carreteres. L’actuació al camí pavimentat durarà quatre mesos i dotarà el tram de més prestacions de seguretat viària al llarg dels seus poc més de dos quilòmetres (2.053 metres), fins a la cruïlla amb el camí de Fontanelles.

Per una banda, es milloraran els ferms actuals, amb un nou paviment i cunetes de formigó transitables, molt més segures que les rases actuals, que tenen molt pendent i són perilloses, a més de resoldre alguns contraperalts.

Per l’altra, es reforçarà el sistema de drenatge transversal per reduir la presència d’aigua a la calçada i la creació de plaques de gel en les zones més obagues. Les obres es completaran amb la col·locació de noves barreres metàl·liques que inclouran protecció per a motoristes, així com la presència de més senyalització i d’un cadenat per tallar la via si fes falta.

El cost dels treballs serà de 557.620 euros, finançats per la Diputació. Dilluns, representants de la Diputació de Barcelona es van reunir a Tona i Muntanyola amb els alcaldes dels dos municipis i els veïns afectats per presentar l’actuació i resoldre els dubtes sobre les incidències que se’n poden derivar.

Durant els quatre mesos que durin les obres, es mantindrà la via oberta i només es preveu que es produeixin alguns talls puntuals durant algunes hores. En tot cas, els veïns de Muntanyola sempre tindran disponible la carretera BV-4317 que connecta el municipi muntanyolenc amb Santa Eulàlia de Riuprimer, però els suposa una marrada important per dirigir-se al sud d’Osona.

El gerent de Serveis d’Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, Valentí Aceña, advertia que “fer l’obra sense tallar la circulació suposa més temps i una inversió econòmica superior però millora considerablement la comoditat dels veïns”, un fet important en un vial per on passen un miler de cotxes al dia (comptant els dos sentits).

La incorporació del projecte d’obres al Pla Zonal l’any 2020 va ajudar a asserenar les relacions entre els ajuntaments de Muntanyola i Tona, ja amb una solució pendent d’executar-se. L’arribada de les obres, com esmenta l’alcalde de Tona, Lluís Ges, “descarrega l’Ajuntament i evita tensions involuntàries”. Des de la població veïna, l’alcalde de Muntanyola, Carles Morera, celebra que es faci realitat “una petició que va començar fa més de deu anys i havia generat moltes tibantors a causa de les inversions en manteniment, que sovint assumíem nosaltres quan no ens tocava”.

A partir d’ara, el manteniment en època d’hivern, la neteja de marges o la sega de vegetació aniran a càrrec de la Diputació. La pressió dels alcaldes ha estat cabdal per prioritzar l’actuació, que ha estat la primera de totes les previstes al Pla Zonal. A Osona, n’estan previstes dues més: la del camí de Farreres a Sant Bartomeu del Grau i el de Folgueroles a Tavèrnoles, que es podrien començar, segons l’ens provincial, a finals de l’any vinent.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 201 persones.