L’alcalde de Sant Sadurní d’Osormort, Enric Riera, rebia a la consellera de Territori en funcions, Ester Capella, que aquest dimarts encapçalava la primera visita oficial al viaducte; una estructura que el passat mes de febrer es va tancar després de detectar-hi problemes estructurals.
A finals de desembre la Generalitat de Catalunya va decidir desviar els vehicles al pont nou -el que va sentit Girona, construït fa deu anys quan va desdoblar-se l’Eix Transversal- i buidar el vell en un tram de més de tres quilòmetres on de forma provisional s’ha habilitat un únic carril per sentit.
Les obres de reparació van començar el passat mes de febrer. Compten amb un pressupost de 5,6 milions d’euros i avancen segons el calendari previst, per tant, finalitzaran el proper mes de desembre.
Així ho anunciava Ester Capella, que va poder presenciar quin és el procediment que els operaris han de seguir per canviar els vint-i-sis tirants que subjecten l’estructura; peces que es van substituint per d’altres de més modernes amb més elements de protecció.
En la que podria ser una de les seves últimes compareixences públiques, si més no com a consellera, Ester Capella deixava anar el titular de la jornada: i és que la Generalitat estudia l’opció de reclamar a l’empresa concessionària de l’Eix Transversal una part del cost de reparació del viaducte.
Més enllà de les intencions de la Generalitat, des de Sant Sadurní mostren la seva preocupació pel que pot passar durant els mesos d’estiu, quan el trànsit es dispara.
Amb la seguretat com a pedra angular, Riera reconeix que el temor que va envair el poble poc abans de començar les obres va esvair-se de seguida quan van veure que les afectacions viàries -tant a l’Eix com a les carreteres secundàries que passen per sota el viaducte- eren mínimes. El viaducte d’Osormort es va construir als anys noranta. Té una longitud de 504 metres i es divideix en 13 trams.