Que tinguin els rètols, els documents escrits o l’atenció al públic en català són alguns dels ítems amb els quals s’han fixat des del Consorci per a la Normalització Lingüística a l’hora de portar a terme una auditoria lingüística a Osonament, la primera entitat social de Catalunya que se sotmet a aquesta prova pilot. La idea és garantir el drets legítims dels usuaris.
En el primer nivell de l’anàlisi, per la qual es preveu més endavant donar-los un distintiu, el Consorci per a la Normalització Lingüística té en compte només els criteris estrictes que marca la Llei de Normalització Lingüística, però l’entitat, els supera amb escreix.
Encara que l’auditoria no ho requeria, des d’Osonament van demanar una formació als professionals. Van fer un taller i en va sortir un decàleg sobre com actuar quan parlen amb els usuaris.
L’informe destaca que tot el personal demostra una bona competència lingüística i les persones directives han mostrat responsabilitat, sensibilitat i compromís per la llengua. Osonament, que ha fet aquest treball el darrer any ja s’ha compromès a treballar per passar el segon nivell d’anàlisi. El consorci pretén també que l’exemple d’Osonament tingui un efecte multiplicador perquè altres empreses vulguin obtenir aquest distintiu de qualitat.
{{ comment.text }}