Vic, amb el punt d’inici i final, i Ripoll, amb el parc d’assistència, són les seus aquest divendres i dissabte de la 26a edició del Ral·li la Llana, un esdeveniment que ha aconseguit consolidar-se com un dels referents de l’automobilisme a Catalunya.
Quatre trams d’Osona, el Lluçanès i el Ripollès seran escenari de la competició, que obre el Campionat d’Espanya de ral·lis d’asfalt. Aquesta edició torna a convertir la plaça de Vic en el punt de partida –aquest divendres a les 5 de la tarda– d’una prova que atraurà també aficionats d’arreu del país i de l’estranger.
Amb 104 inscrits, la competició també puntua per al Campionat de Catalunya. Comptarà amb la participació dels millors pilots d’asfalt de l’Estat i també d’altres nacionalitats, amb fins a 10 països representats.

La principal novetat és que es fa en dues etapes, una divendres amb cinc trams, alguns ja de nit, i una altra dissabte amb cinc trams més. Acabarà al Circuit d’Osona amb un tram espectacle, un cop ja sabut el guanyador.
L’organitzador d’aquesta històrica prova és el Motor Club Sabadell. S’hi suma, per segon any, l’Escuderia Osona, que busca potenciar la comarca com a epicentre de l’afició per l’automobilisme. Joan Panadès, president de l’Escuderia Osona, diu que “volem tenir una prova de prestigi a Catalunya” i que el repte amb el Motor Club Sabadell és fer d’aquest ral·li “una cita emblemàtica del Campionat d’Espanya”.
Pa-nadès també valora la bona presència d’osonencs, amb una inscripció que “ha millorat, i bastant, respecte a l’any passat”. Considera que “ens anem recuperant encara de la covid. Hem restablert el Ral·li Sant Julià, i l’objectiu és recuperar el Ral·li Osona”.
Per la seva banda, Eduard Forés, president del Motor Club Sabadell, afegeix: “Serà una cursa molt disputada. El nivell de participació és molt alt, hi ha un gran nivell. Volíem portar el ral·li a Osona perquè és un bressol del motor i es mereix tornar a tenir el Campionat d’Espanya”.
L’encaix casual del nom
El nom de Ral·li de la Llana sembla que tingui una referència directa a Osona, el Lluçanès i el Ripollès, com si hagués nascut aquí. En tots tres casos, per la seva històrica tradició tèxtil i en el cas del Ripollès, fins i tot per l’ovella ripollesa que ha donat nom a una festa pròpia al voltant d’aquest producte.
En realitat, no hi té res a veure. Fa referència al tèxtil, però al de Sabadell, on la prova va néixer fa pràcticament 60 anys, el 1968, i que després d’algunes interrupcions ha arribat fins a la 26a edició. Organitzada des de sempre pel Motor Club Sabadell, la pèrdua de suports van portar-lo a treure’l del Vallès en l’edició del 2021, quan va traslladar el focus al Ripollès com a centre neuràlgic de la prova.
Des de llavors que s’hi manté, i des de l’any passat, també a Vic i comarca, amb la implicació i aliat en l’organització de l’Escuderia Osona. I amb un pes i reconeixement que ha anat a més.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't