Queralt Arias i Patricia Moral. Vic
El vigatà Arnau Vidal, de 22 anys, és co-propietari de Team Heretics que l’any 2020 va facturar 2,3 milions d’euros. Es dedica a la representació de YouTubers i influencers i en l’assessorament d’aquests quan s’han de relacionar amb marques importants. Durant els últims anys, el món de l’esport electrònic s’ha potenciat gràcies a les nombroses plataformes digitals que existeixen per compartir aquest tipus de contingut. Segons la consultora d’esports electrònics, Newzoo, preveu que pel 2021 els eSports generin mundialment 1.084 milions de dòlars, un 14,5% més que el 2020.
Què ha estudiat?
Vaig estudiar l’ESO i Batxillerat a Vic, excepte el primer any de Batxillerat que vaig anar als Estats Units. Després vaig estudiar a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona la carrera de ciències empresarials i management, però no la vaig acabar perquè vaig decidir centrar-me en Team Heretics.
Com va endinsar-se en aquesta indústria?
Tot va començar quan estava estudiant Batxillerat als Estats Units que per casualitat vaig conèixer a TheGrefg. Vaig proposar ajudar-lo i assessorar-lo en temes de representació comercial. Des de llavors, vaig adquirir molts coneixements i aprenentatges ja que quan vaig començar amb ell sabia molt poc d’aquesta indústria.
Què és Team Heretics?
És un club d’eSports i entreteniment que actualment competeix actualment a Fortnite i Valorant que va néixer l’any 2016. Vam començar en competicions nacionals i internacionals buscant sempre els millors jugadors i creadors de contingut castellanoparlants amb els quals ens hem convertit en un club referència dins de el sector. La idea era crear una marca de eSports a través dels YouTubers/influencers ja que així es podia arribar a molta més gent que si fos un club normal. D’aquesta manera, com més gent hi ha, més diners i popularitat guanyes. Estats Units van ser els pioners en crear aquest tipus de clubs amb creadors de contingut.
A Espanya van ser el primer club d’eSports?
Vam ser els primers que en crear un club amb aquest model. Ens vam basar en Faze Clan, que és un club d’Estats Units on hi participen rapers i jugadors de la NBA. Hem seguit una mica els seus passos, crear contingut amb influencers i a partir d’allà, hem anat evolucionant. També tenim futbolistes com en Sergio Reguilón o rapers com Chuty, el número 1 de les batalles de galls a Espanya. Al final volíem que fos una marca cultural i amb varietat de perfils.
Quan va començar a plantejar-se dedicar-se a això?
Vaig començar perquè el TheGrefg tenia un grup d’amics Youtubers que estaven iniciant-se en aquesta indústria i vaig fer-me amic dels seus amics. Al estar tots començant, no sabien com funcionava aquest món i teníem dubtes de com gestionar les propostes comercials. Per això, vam decidir ajudar-nos mútuament i, amb el pas del temps, vam crear Heretics.
Quina relació tenen amb els patrocinadors?
El gener de 2019 vam incorporar a una persona com a director comercial, que era el director de patrocini de l’Atlètic de Madrid. Va deixar el seu càrrec a l’equip de futbol per incorporar-se a Heretics. Amb ell hi treballen 7 o 8 persones que es dediquen a buscar patrocinadors. Alguns dels nostres patrocinadors són: San Miguel, Adidas, Samsung, Zalando, entre d’altres.
Quina relació tenen amb els mitjans de comunicació?
Els mitjans de comunicació s’han adonat que les audiències cada cop prefereixen consumir més continguts de Youtube que a televisió. A més, el percentatge que destinen les grans marques en publicitat a la nostra indústria és més elevat a la inversió que fan als mitjans de comunicació tradicionals. Per exemple, s’han adonat que Marc Gasol prefereix fer una entrevista a Twitch amb l’Ibai Llanos per comentar l’exclusiva que fer-ho al Mundo Deportivo. Els mitjans s’han donat compte que és una cosa nova, que funciona, però el que ells prefereixen és veure aquest món com si fóssim els seus enemics i per aquest motiu ens deixen en tan mal lloc.
Què té Team Heretics que el diferencia de la resta de clubs?
Nosaltres tenim més seguidors que molts dels clubs de futbol, i només amb cinc anys d’història, entre tots els actius d’Heretics tenim més de 100 millions de seguidors. L’speak que tenim cap a la gent està relacionat amb el màrqueting i la influència digital. Sobretot ens centrem més als adolescents, perquè són els que mostren més interès per la nostra marca. La part bona és que les marques s’estan adonant que aquest fenomen és molt bo i que serveix per captar noves audiències i l’atenció dels joves.
Han pensat en expandir-ho a escala europea o mundial?
Sí, la nostra idea és de mica en mica anar creixent. Ara mateix tenim molta presència a Amèrica Llatina, tenim una casa i membres del club estan vivint allà. Cada cop tenim més audiència de parla hispana, a Espanya tenim molts seguidors, però és un país petit i com que volem créixer, ens limita una mica el nombre de població, mentre que a Llatinoamèrica hi ha un públic molt més ampli.
Per què Team Heretics és una empresa?
Som una empresa gran, tenim entre 40 i 50 treballadors, dels quals 30 estan diàriament a les nostres instal·lacions, i els altres, de manera online. Per nosaltres l’empresa es divideix en dos parts: una part és la gent que treballa a oficina com el comptable, el director comercial o el dissenyador gràfic; i després, d’altra banda trobem la part esportiva com els jugadors, els entrenadors o els tècnics.
En què consisteix la seva feina al club?
M’ocupo de tots els processos de la empresa, el management, ja que l’empresa té diversos departaments: comptabilitat, màrqueting, esportiu i comercial. Hi ha molts problemes en la nostra indústria i un dia de treball a Heretics equival a una setmana en el món normal, passen moltes coses ràpidament. Jo ocupo que tots els departaments treballin seguint els objectius que tenim. Hem de deixar petjada i aquest és un dels aspectes que han fet que el club tingui èxit. Per altra banda, hi ha la secció dels talents, és a dir, els creadors de continguts, els jugadors, els ambaixadors i també portem tota la seva representació. I, per últim, també gestiono tot el que és dirigir la companyia, com captar inversors o la presa de decisions.
Com ha afectat la pandèmia a la seva feina?
Hi ha hagut una part positiva i una negativa. La part positiva és que l’audiència ha crescut moltíssim, ja que durant tota la pandèmia la gent ha consumit molt contingut online. Com també gent famosa amb influència que durant la pandèmia estan jugant a videojocs en directe i creant contingut a les xarxes socials. Al final va haver-hi molt recolzament per part d’indústries importants i els joves van veure que molts dels seus ídols es passen el dia jugant al Fortnite. Això va ser com un boom a nivell global, que va fer que cada vegada més, la gent consumeix-hi aquest tipus de videojocs. En aquest aspecte, el club va créixer molt. Però la part negativa també ha estat present ja que nosaltres vivim dels anunciants, de les marques. Tot i que les marques van ser més conservadores amb les inversions publicitàries, el 2020 vam facturar més que el 2019, concretament 2,3 milions d’euros, però va ser menys del que teníem previst. En l’aspecte “negoci” sí que ens va afectar ja que tampoc s’han fet esdeveniments, tornejos presencials, ni reunions amb els jugadors.
Com va ser la decisió de marxar a viure fora de Catalunya?
Ara mateix estic vivint a Madrid. Nosaltres quan vam començar amb Heretics érem només tres nois, el Jorge “Goorgo”, l’Antonio Catena i jo, i ho fèiem en el nostre temps lliure. En un moment determinat vam veure necessari que algú de nosaltres estigues al 100% amb la empresa i, comencés a crear una estructura d’oficina. L’únic que podía en aquell moment era l’Antonio perquè vivia a Madrid, el Jorge estava a Málaga i jo a Barcelona. Al final vam decidir fer la infraestructura a Madrid i en qüestió de pocs anys, l’empresa ha crescut moltíssim i al final va arribar un punt en què tots ens vam traslladar a Madrid per poder treballar plenament amb Heretics.
Quins són els seus projectes per al futur immediat?
Sincerament, és complicat de dir perquè fa 2 o 3 anys no m’imaginava que a dia d’avui estaria on estic. Per tant, és una cosa molt difícil d’imaginar. Nosaltres som persones que treballen molt i volem fer les coses bé i creiem que hem de seguir en aquesta línia. El futur serà positiu, però no volem mentalitzar-ho amb certs objectius perquè som molt ambiciosos i tenim moltes ganes de menjar-nos el món. El que hagi de passar, passarà.
{{ comment.text }}