EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El 9 Nou s’adhereix a la campaña #ThoEstàsPerdent per fomentar l’esport femení

L’objectiu de la campanya #ThoEstàsPerdent és promoure la presència de les dones esportistes als mitjans de comunicació, contribuint així a avançar a cap a la plena igualtat, trencar estereotips i posicionar-lo com a contingut d’interès


03/02/2020

Yaiza Miranda. Granollers

El Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), amb el suport de la Secretaria General de Esport i de l’Activitat Física del Govern de la Generalitat, l’Institut Català de les Dones (ICD) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), impulsa la campanya #ThoEstàsPerdent, una campanya que té l’objectiu de fomentar l’esport femení en els mitjans de comunicació. Tal i com han fet públic, els diversos mitjans del grup El 9 Nou s’hi han adherit a la campanya, gràcies a la qual, des del passat divendres 24 de gener, es passen els espots televisius i les falques radiofòniques sota el lema “Si no veus esport femení, t’estàs perdent la meitat de l’espectacle”.

La cap de la redacció d’Esports d’El 9 Nou, Esther Rovira, ha assegurat que és important apostar per la creació de referents esportius femenins i, per això, diu que “per aquest mateix motiu, els mitjans de comunicació han de prendre part en aquesta lluita per la promoció i la igualtat de la presència femenina als mitjans. Nosaltres hem de ser els primers en mostrar aquest suport i promocionar l’esport femení per tal que arribi a tota la nostra audiència. És un compromís ferm que volem que sigui visible en tots els vessants”. A més a més, Rovira ha afegit que “les xifres en la presència de les dones als mitjans van millorant poc a poc, però no es pot deixar d’incidir en la seva importància i en la necessitat de continuar avançant. La defensa de la igualtat entre homes i dones va més enllà d’una campanya, ha de ser una aposta global i permanent, i en cada acció de suport i d’impuls per aconseguir-ho, ens hi trobaran de ple. I volem fer-ho apel·lant a la persona espectadora, mostrant-li tot allò que s’està perdent, ja que si no veu, mira, escolta o llegeix esport femení, s’està perdent la meitat de l’espectacle. Perquè l’esport no és masculí ni femení, és simplement esport. I l’esport practicat per dones és tan espectacular i atractiu com que el que practiquen els homes” explica Rovira.

L’objectiu de la campanya és el de promoure la presència femenina de les esportistes als mitjans de comunicació, contribuint així en avançar i lluitar cap a la plena igualtat de drets i condicions, trencar els estereotips socials i mediàtics que hi ha respecte l’esport femení i, a més a més, posicionar-lo com a contingut d’interès i capaç d’atraure grans audiències. També pretén consolidar en l’audiència referents de l’esport femení, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.

La iniciativa consta de diverses peces audiovisuals que han protagonitzat cinc esportistes d’elit: la medallista olímpica de natació Mireia Belmonte, la multicampiona del món de motociclisme Laia Sanz, la subcampiona de la Champions League femenina de futbol, Alexia Putellas, la tricampiona d’Europa i subcampiona olímpica de bàsquet Laia Palau i, finalment, la rècord del món de pentatló i heptatló sub-18 Maria Vicente. En els anuncis, les cinc esportistes acompanyen el missatge de la campanya amb el gest de tapar-se la meitat de la cara com a símbol que no veure esport femení suposa perdre’s la meitat de l’espectacle. Les institucions promotores de la campanya han contactat amb clubs, federacions i esportistes, tant masculins com femenins, per llançar-los un challenge i així contribuir a la difusió d’aquest petit gest com a una manera de donar suport i d’adherir-se a la campanya.

El coordinador, entrenador i seleccionador comarcal femení del Vallès Oriental, Carles García, ha assegurat que “Catalunya és una potència esportiva, i no només en l’esport masculí, sinó també en el femení, en molts esports. García s’ha mostrat a favor de la campanya, i, a més a més, ha afegit: “Aquesta campanya ha de ser com un altaveu perquè tothom prenguem consciència del potencial del nostre esport femení i que acabem veient que realment és un espectacle de primer nivell que hem de seguir amb la mateixa atenció que seguim el masculí”.

Andrea Marquez, entrenadora del CN Granollers, ha confessat: “Amb la campanya s’està assegurant el missatge de ‘No ens ho podem perdre’ i també ‘No podem permetre que es continuï discriminant les dones en l’àmbit de l’esport’. Ja sigui a nivell comunicatiu, ja sigui a nivell de pràctica esportiva o bé per manca de representació de dones en qualsevol àmbit esportiu”.

Finalment, Xavier Barriobero, responsable de competicions al Club Basquet Femeni Osona, considera que aquesta nova campanya podrà facilitar el reconeixement esportiu i professional de les esportistes femenines.

Per a més informació, podeu visitar la pàgina web oficial de la campanya #ThoEstasPerdent.

LA PREGUNTA

Creu que la taxa d’alcoholèmia per poder conduir s’hauria de rebaixar?

En aquesta enquesta han votat 674 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't