EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El competent e-commerce deixa fora el comerç tradicional

L’e-commerce no deixa d’escalar posicions i s’ha convertit en el mètode de compra preferit pels consumidors, especialment a les generacions més joves. La facturació del comerç electrònic s’ha disparat durant tot el 2018, amb un creixement superior a l’11%, segons les dades de l’Estudi Anual d’e-commerce del 2018.


15/02/2019

Marc Mosegui i Eudald Clascà, Vic

L’e-commerce no deixa d’escalar posicions i s’ha convertit en el mètode de compra preferit pels consumidors, especialment a les generacions més joves. La facturació del comerç electrònic s’ha disparat durant tot el 2018, amb un creixement superior a l’11%, segons les dades de l’Estudi Anual d’e-commerce del 2018.

Aquest ho presenta com un nou sistema revolucionari de la compra tradicional, que avança constantment per introduir noves estratègies, tècniques i models per optimitzar la compra per Internet. I és que actualment, 7 de cada 10 usuaris d’Internet adquireixen els seus productes en línia, és a dir, uns 19,4 milions d’espanyols d’entre 16 i 65 anys són els compradors en línia.

El petit comerç s’està ressentint per la pèrdua de clients, que veuen com el comerç en línia cada cop té més afiliats. Els comerços tradicionals segueixen tenint una gran massa de clients de tota la vida, són els clients de confiança que sempre han estat fidels al negoci. Els negocis tradicionals funcionen pel tracte personalitzat i de confiança del client, com és el cas de Joan Castells, que fa més de 30 anys que ven electrodomèstics i que competeix des de fa anys amb la immersió al mercat de les noves tecnologies. “Seguim mantenint el negoci des de fa molts anys i així seguirà sent, encara que les condicions no siguin les mateixes. El comerç en línia paga només un 3% d’IVA i nosaltres en canvi, un 21%; amb diferències així costa competir”- afegeix Castells.

Castells considera que la modernització dels comerços és una de les armes que hem d’utilitzar i que l’atenció personalitzada. Per altra banda, també destaca que les tendències de la societat cada cop són més evidents, en la qual la gent jove és més partidària del comerç online i la gent adulta es decanta pels comerços tradicionals.

Persona comprant sabates via on-line / Font: SoloMarketing.com

En Carlos Román, en canvi,  té 25 anys i es dedica a fer de transportista per a la multinacional Amazon. Comenta que has de ser autònom per a poder accedir a aquest lloc de treball, però afirma que les condicions són realment bones. “Permeten que adaptis l’horari laboral a les teves condicions personals, en el meu cas, per exemple, reparteixo només de matins fins a la hora de dinar perquè a la tarda haig d’estudiar”.

Tot i això, existeixen diferents factors que poden condicionar l’elecció entre el comerç tradicional o l’e-commerce.

L’e-commerce juga amb l’avantatge principal de la comoditat. El fet de no haver de desplaçar-se és una de les principals raons de l’increment. A això se li suma que és fàcil trobar el que busques. En aquest sentit, és suficient per fer una cerca per donar amb el producte exacte que es vol. Tot això no ho ofereix el comerç tradicional però, la seguretat de tenir el tracte directe i la confiança amb el venedor també és molt important, hi ha gent que prefereix veure el producte, existeix una certa desconfiança amb la via online.

LA PREGUNTA

El PSC ha de liderar els pactes per a la nova legislatura al Parlament?

En aquesta enquesta han votat 176 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't