EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El fenomen dels ‘e-sports’

El fenomen dels ‘e-Sports’, un nou format de visualització d’esdeveniments de videojocs.


11/03/2019

Si parlem de milers de persones enganxades a una pantalla per viure un esdeveniment en directe podríem referir-nos a una final del mundial de futbol, a un clàssic, a un partit de la NBA o a un ‘grand slam’ de tennis. Però no només aquests esdeveniments reuneixen tantes persones enfront d’una pantalla. Des de fa uns anys, han arribat els e-sports. Són esports electrònics en què diferents equips competeixen en un videojoc per a aconseguir la victòria.

Els videojocs van arribar a la societat en els anys 80, primer amb videojocs molt primitius amb la consola ‘Atari’, després van passar als 8 bits, amb la Super Nintendo als anys 90, a la fi dels noranta van aparèixer els 16 bits i amb ella va entrar amb força ‘Playstation’ i a principis de segle van arribar els 32 bits amb l’Xbox i la Playstation 2. En aquesta generació va començar a instaurar-se el joc en línia, amb això persones de qualsevol racó del món podien jugar entre si per competir. Seria el primer prototip de joc competitiu. Amb l’arribada de la Playstation 3 es va arribar a tenir un joc en línia molt més fluid i accessible per a totes les persones. A l’abril de 2011 s’anunciava el projecte liderat per Sergi Mesonero, especialista en esports electrònics, va crear la Lliga de videojocs professional (LVP), en ella les persones s’inscriuen i poden competir en diferents jocs, des de jocs esportius com el ‘Fifa’ o jocs de trets com el ‘Counter Strike: GO’. Aquesta competició es regia amb les seves pròpies normes i en la classificació els millors anaven a competicions presencials.

Més endavant sorgiria el fenomen League of Legends, no es pot oblidar que els ordinadors sempre han estat les plataformes preferides per jugar. El League Of Legends, més conegut com LOL, és un joc ‘free to play’, és a dir, gratuït, això va fer que fos un joc molt accessible i el volum de jugadors permetia organitzar grans esdeveniments. Segons la consultora Newzoo, el sector genera 775 milions d’euros i atrau a més de 280 milions d’espectadors.

A l’octubre de 2016, aprofitant la Barcelona Games World, la LVP anunciava l’adquisició per part de Mediapro de la major part de les seves accions, per un preu de 4,6 milions d’euros. Això va posar a Espanya en el punt de mira d’Europa. I ja s’estan veient resultats, aquest ha estat un gran pas per al mercat dels e-Sports.

Els e-Sports des de llavors s’han expandit molt. Actualment els equips competitius de e-Sports porten grans patrocinadors com Movistar Raiders o Vodafone Giants. Ara mateix s’està movent una quantitat de diners molt grans. A la gent li costa entendre que una persona jugant a videojocs pugui guanyar tants diners, però al cap i a la fi estan oferint un espectacle que tal com diuen les audiències està enganxant a la gent. Milers de persones concentrades per a veure aquestes partides en són la prova d’aquest nou fenomen.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 102 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't