Marc Mosegui i Eudald Clascà. Vic
Youtube, la plataforma per compartir continguts més important del món, no està passant per la millor situació. De fet, molts creadors de continguts creuen que probablement viu la seva pitjor crisi de contingut i econòmica. Segons l’empresa Google, el 72% dels joves de 15 a 30 anys utilitza la plataforma per entreteniment, una via de contingut addictiu, que s’ha acabat convertint en un monopoli molt atractiu per la societat. La plataforma s’ha vist obligada a fer una separació de continguts, a causa, dels problemes de restricció de continguts de la companyia.
‘Family Friendly’
La problemàtica més recent és per la nova classificació de YouTube depenent dels continguts. La plataforma ha decidit separar els seus vídeos en 4 categories, que es mouen de menys a més adaptats per al públic infantil. La primera categoría és la coneguda com family friendly, on entraria la ja mencionada Andrewws. Dins la segona categoría, podem trobar continguts de videojocs sense violència i de maquillatge. La tercera categoría està composta pels vídeos d’humor i els videojocs per majors d’edats. I per últim, la quarta categoría conté la violència, el racisme i el llenguatge poc adequat.
https://www.youtube.com/watch?v=PaQj4vNk8nU
Avui en dia, Youtube té una gran influència de conducta i valors dins la societat actual, els coneguts youtubers s’han acabat convertint en models a seguir per molts adolescents. Precisament, s’estan penjant a la plataforma, continguts que no són adequats per tots els públics. Poder crear benefici econòmic, està prevalent sobre la idea de fer continguts entretinguts i que aportin un cert coneixement a l’espectador. La creadora de continguts en creixement, Andrewws (que té una mitjana de 256.374 reproduccions per vídeo) opina que tots aquests vídeos són una farsa, i que al cap i a la fi, és per guanyar diners, ja que la majoria de youtubers s’han adonat que, els vídeos amb més reproduccions són en els quals, s’entra dins la seva vida privada.
Cas ‘Logan Paul’
Un cas ben sonat i mediàtic d’aquest fet és el youtuber (o creador de contingut en línia com s’anomenen entre ells) Logan Paul, el qual durant una visita al Japó va entrar al bosc dels suïcidis. El problema neix en el moment que Logan es troba un cadàver dins el bosc i, a l’hora d’editar el contingut, decideix mostrar aquesta escena als seus seguidors per a crear més repercussió i aprofitar l’oportunitat de créixer a la plataforma encara més. El fet constitueix un greu delicte contra la intimitat d’aquesta persona, que tot i aparèixer sense vida, continua prevalent els seus drets a la intimitat i a l’honor, els quals el youtuber viola de forma contundent.
El contingut s’adapta al que el públic demana, en la majoria d’ocasions els youtubers creen “sagues” en les quals, el mateix estil de contingut es repeteix en diverses ocasions ja que, aconsegueix certa acceptació per part del públic. És el cas del youtuber Wismichu amb la seva saga Silencio, en la que Wismichu juntament amb un grup d’acompanyants, fan reptes de tota mena en llocs, on s’ha de respectar el silenci com ara biblioteques o oficines. El públic demana poder entrar a la vida privada dels seus referents, és tal així, que els creadors de continguts han aprofitat l’avinentesa per fer vídeos sobre la seva vida privada, un exemple són: els reptes que representa que duren 24 hores senceres convivint amb la seva parella.
{{ comment.text }}