EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Les mesures per a la correcta circulació dels patinets elèctrics

Baixar la velocitat i prohibir la circulació per carreteres i calçades seran les principals mesures


08/02/2019

Baixar la velocitat i prohibir la circulació per carreteres i calçades seran les principals mesures.

Álex Faura i Adrià Corchero. Vic

La DGT espera que el Consell de Ministres aprovi en el primer semestre d’aquest any, és a dir, pràcticament abans que comenci l’estiu, un reial decret perquè els vehicles de mobilitat personal, com els patinets elèctrics, no puguin circular ni per les voreres ni per les carreteres i ho facin només pels carrils bici o les calçades de les ciutats.
El director general de trànsit, Pere Navarro, va fer aquest pronòstic dimecres passat en declaracions a Màlaga on és va celebra la cinquena edició de la Trobada de Ciutats per a la Millora de la Mobilitat Urbana, que es va celebrar a Màlaga el dimecres i ahir, dijous.
Amb la norma, Trànsit pretén que els patinets elèctrics o qualsevol vehicle de mobilitat personal (com segways, minisegways, monocicles elèctrics, hoverboards, hoverkarts i monopatins) no vagin per les voreres.

Resultado de imagen de accidente patinete electrico

Una persona després d’haver patit un accident amb patinet elèctric.| Ruiz Re

«Les voreres són per al vianant i només podran anar per les voreres joguines que com a màxim vagin a sis quilòmetres per hora», va indicar Navarro.
A més, Trànsit obligarà al fet que aquests vehicles tinguin algun tipus d’homologació  “perquè no ens entre qualsevol cosa”  i així prohibirà la seva circulació per les carreteres.
D’aquesta manera, s’intentarà evitar situacions d’alt risc com les que han ocorregut en grans ciutats on també transiten tramvies com a Saragossa, on fa poc temps va ocórrer un accident que es va portar la vida d’un jove que va ser atropellat per un tramvia quan anava en patinet elèctric per la via equivocada.
En ciutats d’alta població i sobretot, d’alt nivell de trànsit, el perill dels usuaris del patinet elèctric és molt elevat ja que la velocitat a la qual circulen els vehicles i les motocicletes, van a major velocitat que els usuaris dels patinets. Per tant, els que no van per la via adequada es portaran sempre la pitjor part, i en aquest cas són els usuaris del patinet elèctric.

Baixar de 50 a 30 km/h

Navarro va rebaixar el boom del patinet elèctric indicant que “anava a ser l’estrella del Black Friday i del nadal, però que finalment s’està situant com un element més de la mobilitat urbana amb una repercussió molt petita, perquè no substitueix ni els desplaçaments amb cotxe ni en transport públic, com a molt pot substituir algun desplaçament a peu”.
El director, també va subratllar que la DGT prepara una altra norma amb la qual baixarà el límit de velocitat de 50 a 30 km/h als carrers d’un carril per sentit o un únic carril amb la finalitat d’ “ajudar a reduir els accidents d’una forma significativa” i a facilitar la convivència entre diferents usuaris de les vies públiques, com a vianants, bicicletes, motos, cotxes i furgonetes.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 89 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't