Andrea Soriano i Paula Sánchez. Vic
Després de tantes edicions, com valores aquest mercat?
Doncs penso que s’ha anat consolidant, sobretot amb propostes cada com amb més intercanvi de nivell internacional amb altres festivals d’altres països, com Portugal. Cada cop hi ha més afluència de programadors europeus i, per tant, les propostes d’aquí poden tenir cada vegada més sortida. Pels que ens dediquem a fer música aquí és una plataforma molt interessant perquè quan s’ha de presentar cada treball doncs s’ha de tenir aquesta visualització a través del MMVV de cara als professionals, als programadors i també doncs a la gent que porta la contractació des dels Ajuntaments i d’altres professionals, perquè és una trobada on et pots adreçar a companyies discogràfiques però també a companyies de manager. És molt interessant des del punt de vista dels artistes el poder presentar a Vic, si més no passar per allà, per està al dia del que s’està fent en el panorama.
Creus que tenen risc de desaparèixer amb les noves plataformes?
Jo penso que no perquè estem parlant de concerts en directe. Aleshores, és molt difícil traslladar la sensació i la vivència d’un espectacle. Virtualment pots tenir enregistrat un concert però l’experiència de viure-la no té res a veure i des del punt de vista dels programadors, també es veu quin tipus de gent hi assisteix, i poden valorar si és un públic semblant al teu o si aquella proposta tindrà acceptació al lloc on ells estan programant, fet que no es pot fer virtualment. No crec que si desaparegués fos per aquest motiu.
De fet, tu tens un CD penjat complert a YouTube, quines avantatges creus que et pot portar tenir-lo a la xarxa?
Doncs ara mateix l’accessibilitat a la música és un fet i, per tant, per mi és posar-ho fàcil. A la llarga, si fas una bona gestió de la teva música doncs és possible que et retorni algun benefici. Si tu tens un canal de YouTube amb moltes visites, que no és el meu cas però algun dia podria arribar-ho a ser, doncs seria una manera d’aconseguir diners per seguir treballant en futurs projectes, fet que ara mateix no passa a través de les discogràfiques ni del disc típic. Per tant, penso que tots anem buscant noves maneres: primer, de ser accessibles al públic i que aquest ens retorni amb compensació per poder seguir treballant.
De fet, t’ha anat molt bé. Tens més de 8 discos publicats. Com escolliras els temes que tocaràs al Casino de Vic?
Presentaré segur les cançons noves. Aquest concert del Casino és una proposta del Merct que m’han fet perquè estic preparant un nou espectacle que es presentarà a Vic i serà una posada en escena molt diferent al que he fet i estic fent fins ara en un espai molt concret i que te un pes molt important. És una proposta que trenca amb tota els formalismes. L’escenari no queda clarament definit, sino que tot forma part de l’escenari i fins i tot el públic forma part de l’espectacle. No es que pugui fer un avançament d’aquest espectacle perquè és molt difícil, però sí m’gradara presentar alguna de les cançons noves que s’inclouran i, a part, escalfar motorns en aquest format acústic.
Quins avantatges trobes en fer un concert en acústic?
Si t’agrada, és molt satisfactori perquè és un contacte molt directr amb el públic. No hi ha cap mena de maquillatge ni impostur que valgui. Quan això funciona és molt genuí i essencial alhora. Saps que el que arriba és perquè en essència és bo i la teva interpretació molt bona. Qualsevol detall és vital perquè tot es magnifica.
Per acabar, Marc, quins plans professionals tens de cara al futur?
Ara estic totalment volcat en aquest espectavle nou que es presentarà a Vic els dies 12 i 13 amb la publicitat del Mercat, que ens ha fet de coproductors de l’espectacle i també estic preparant un llibre-disc musical per continuar amb el treball que ja havíem fet amb l’Eva. El llibre parla del treball en equip i de les vocacions.
{{ comment.text }}