EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

PlayStation arribarà a finals del 2020

Sony Interactive Entratiment estrenarà la nova PlayStation 5 a finals de l’any 2020. Descobreix dels canvis i avenços tecnològics que la compossa en relació amb el desenvolupament i la càrrega dels videojocs.


11/10/2019

Salvi Balmaña i Ferran Lozano. Barcelona

L’espera ha estat llarga per als aficionats dels videojocs i amants de l’entreteniment. Sony Interactive Entratiment ha confirmat el llançament a mercat i també els nous detalls tecnològics que presentarà la PlayStation5. El nadal de l’any que ve, és a dir, de 2020, la companyia tecnològica japonesa introduirà al mercat de l’entreteniment digital l’avantguarda tecnològica en un dispositiu, la nova PS5.  Tot i no conèixer la imatge definitiva del nou dispositiu, la revista especialitzada en tecnologia, Wired, ha tingut accés exclusiu a una sessió de presa de contacte amb Marcy Cerny i Jim Ryan, arquitecte principal del dispositiu i CEO de Sony Interactive Entretainment, respectivament. Cerny, en un comunicat al mes d’Abril, va anticipar que la consola utilitzaria una memòria d’emmagatzematge SSD i que farien servir tecnologia ray-tracing amb acceleració de GPU. És a dir, es reduirà a temps real la localització de la llum per a garantir uns efectes de llum precisos i realistes. 

Botons accionadors del comandament de Sony. Font: Tommy F.K

La consola, farà ús  d’un procesador de gràfics GPU AMD Navi acompanyat d’una CPU Ryzen Zen 2, de manera que, el propi hardware executarà la tecnologia ray-tracing. Un avenç tecnològic de vanguardia que marcarà un canvi generacional, aportant més eficiència, potència tècnica i més velocitat operativa. Com afirma TheGrefg, youtuber, “les actualitzacions tecnològiques faràn que els jugadors gaudim d’una experència única a l’hora de jugar”.

Sony deixarà de banda els discs durs tradicionals per incorporar una unitat d’estat sòlida (SSD) que disminuirà amb força el temps d’espera a l’iniciar el joc i  millorarà el rendiment dels videojocs. Fent d’aquesta manera, un dispositiu innovador que vol deixar enrere els seus competidors, en especial la mundialment coneguda Xbox. La companyia japonesa pensa que per avançar s’ha de començar per la millora de rendiment del dispositiu, i ho fa amb la certesa que, avui dia el consumidor de videojocs vol jugar de manera immediata, sense esperes ni errors de connexió. 

L’aquitecte principal del dispositiu, Marcy Cerny, explica que l’implantació de la memòria SSD permetrà al dispositiu eliminar tots els arxius sense ús, els quals ocupen un gran espai. D’aquesta manera, la nova SSD farà que aquest espai sigui aprofitat per incloure noves actualitzacions de sistema, programari i jocs i a la vegada, l’usuari podrà gaudir de detalls gràfics més realistes que mai. La reestructuració de la memòria es deu als “packs” en format d’arxiu que proporcionen els videojocs, que permeten l’actualització del joc fins a la següent edició. Els arxius, un cop són instal·lats, generen uns residus emmagatzemats a la memòria i disminueixen la seva capacitat i rendiment a la llarga. 

El nou processador proporcionarà una velocitat d’inici del joc mai vista. Una roda de premsa celebrada al maig, comparava el temps d’inici del famós joc GTA V entre la PS4 i PS5. Es va observar com el nou processador tombava per complet el de la quarta PlayStation, treient 7 segons de diferència en el temps d’inici. “Aquest fet, suma un punt positiu entre els aficionats al “gaming” i deixa al descobert a la competència directa”, ens comenta TheGrefg.

PlayStation meeting a GDC. Font: Josh Hallet

Quan parlem dels discs de joc, l’equip de Sony ha decidit prescindir del format físic del joc, és a dir, a partir del llançament de PS5, els jocs seran unitats òptiques de 100 GB acompanyades d’unitats de lectura 4K UHD Blu-ray. Tot i aquest canvi, les instal·lacions de jocs al sistema continuaran sent obligatòries, però l’usuari podrà personalitzar aquestes instal·lacions. El jugador tindrà l’opció d’instal·lar el joc complet o si prefereix, podrà instal·lar el mode de joc que prefereixi, campanya o “on-line”. A més, serà possible esborrar un mode i continuar jugant amb l’altre, és a dir, la funcionalitat del joc no variarà si s’elimina una part d’aquest. Això permet gestionar l’espai de memòria i de temps, ja que millora la funcionalitat de l’aparell. 

Quan parlem dels discs de joc, l’equip de Sony ha decidit prescindir del format físic del joc, és a dir, a partir del llançament de PS5, els jocs seran unitats òptiques de 100 GB acompanyades d’unitats de lectura 4K UHD Blu-ray. Tot i aquest canvi, les instal·lacions de jocs al sistema continuaran sent obligatòries, però l’usuari podrà personalitzar aquestes instal·lacions. El jugador tindrà l’opció d’instal·lar el joc complet o si prefereix, podrà instal·lar el mode de joc que prefereixi, campanya o “on-line”. A més, serà possible esborrar un mode i continuar jugant amb l’altre, és a dir, la funcionalitat del joc no variarà si s’elimina una part d’aquest. Això permet gestionar l’espai de memòria i de temps, ja que millora la funcionalitat de l’aparell. 

Tecnología hàptica, la nova actualització del comandament

El successor del comandament DualShock 4 encara no té nom, però es coneixen els canvis que disfrutaràn els més de cent milions d’usuaris arreu del món que formen part de la comunitat de Sony. El comandament presenta dos canvis: Feedback hàptic i accionadors adaptats. 

El primer canvi, el feedback hàptic, és un nou sistema de vibració que genera una resposta més intel·ligent i adaptada a la situació del joc que ho determini. Per exemple, jocs d’automobilisme com el mitic Gran Turismo, quan trapitgem el piano que delimita la corba d’un circuit de carreres, sentirem una vibració diferent de l’antiga. En aquest cas, la resposta sensorial serà molt més precisa i crearà un vincle emocional entre jugador i joc, que farà repetir de nou una i mil vegades a l’usuari. 

D’altra banda, la segona actualització al comandament són els botons accionadors L2 i R2, els quals coneixem com a principals accionadors a l’acció que el jugador vol dur a terme.  És a dir, en el cas dels videojocs de guerra, el botó L2 permet el llançament d’una bomba de mà, mentre que el R2 executa l’acció de disparar. Sony ha millorat la precisió que notarem a l’hora de disparar o conduir fins al punt que podrem distingir la diferència entre disparar amb una pistola o amb un arc. 

Tot i saber l’exclusiva dels nous canvis al comandament, la companyia japonesa no ha confirmat si els actuals DualShock4 seran compatibles amb la nova PS5. Tampoc han esmentat si hauran canvis amb el dispositiu inteligent de veu o si hi hauran nous botons com el SHARE, una de les últimes actualitzacions de l’actual generació Sony. Una cosa que es pot confirmar és el pes del comandament mòbil, aquest, pesarà un pèl més que l’actual DualShock4 però serà més lleuger que el de la competència, el Xbox Wirelles Controler. 

El preu de venta de l’aparell encara no és públic en cap dels mercats on es pot adquirir el dispositiu, tampoc, els videojocs que acompanyaran el llançament ni la forma estètica que tindrà la PS5. La cinquena generació de consoles farà mossegar les ungles a milions d’usuaris fins que no donin més detalls un cop entrat el 2020. L’empresa, amb quasi 25 anys d’història evoluciona a un ritme descomunal i s’adapta a les millores tecnològiques que es desenvolupen al mateix temps. Aquest joc entre evolució i adaptació fa que la marca esdevingui un precedent i un referent quan parlem de tecnologia digital.Q

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 479 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't