EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Viatges exòtics, els preferits pels osonencs

Quan falten encara dos mesos per l’inici de l’estiu, les agències de viatges arriben al seu màxim de feina i pràcticament tanquen ofertes i contractes per a la majoria de destins turístics

UVic
21/04/2018

Andreu Miralles i Roger Saladrigues | Vic

Finals d’abril, principis de maig. Dues setmanes després de les vacances de Setmana Santa. Un mes des de l’inici de la primavera i quan encara falten dos mesos per l’inici de l’estiu, les agències de viatges ja han posat el cartell de “no hi ha bitllets” per a molts destins turístics.  Pràcticament, des d’inicis d’any, aquells que volen marxar de viatge i busquen un destí que satisfaci les seves necessitats comencen a preparar el seu viatge per no quedar-se’n sense. Perquè tal com explica Anna Masó de l’agència B the Travel Brand de Vic, “programar i reservar el viatge amb la màxima antelació és la millor forma d’estalviar i evitar sorpreses”. A més, des de l’agència Viajes el Corte Inglés, afegeixen: “les antigues ofertes d’última hora amb vols i hotels gairebé de luxe a preus regalats han desaparegut del mercat”.

De tota manera, és el destí final el que condiciona l’època en què es contracta el viatge. Aquest any, segons les agències osonenques consultades pel Sense Boira (Viajes el Corte Inglés, Viatges Alemany, B the Travel Brand i Vic Viatges), els destins preferits dels osonencs són especialment els exòtics. Les Filipines, Indonèsia i el Japó destaquen per sobre d’altres. Tot i això, Masó afegeix que “el destí de cada viatge varia molt segons la capacitat econòmica i l’estatus social”. És per això que les famílies es decanten per destins més propers com les Illes Balears o Les Canàries i pel que fa a altres destinacions europees, els fiords nòrdics i els creuers sempre tenen demanda.

Les agències tradicionals: garantia d’èxit

En l’era on gairebé totes les gestions es poden realitzar per internet, les agències de viatges tradicionals encara resisteixen el boom dels operadors online i controlen gairebé el 40% de viatges que fan els espanyols. Així ho constata l’últim estudi d’Amadeus i l’Associació Corporativa d’Agències de viatges especialitzades. (ACAVE)

El 2016, el nombre de viatges turístics va arribar gairebé els 180 milions d’euros. D’aquests, un 91,2% van ser per oci, i un 8,8% per treball. D’aquests desplaçaments-on es dorm almenys una nit fora de casa-, les agències de viatges tradicionals van gestionar 32,6 milions d’euros, un 37,8%, segons el II Estudi Estratègic del sector de les agències de viatges a Espanya. Així doncs, s’estima que l’impacte final de les agències tradicionals sobre les vacances, és d’un 38%.

El tracte personalitzat, la seguretat o la confiança de saber que tenen una garantia són els principals factors amb què juguen, i aprofiten, les agències per atreure els clients i fidelitzar-los. En aquest sentit, les agències consultades per aquest digital, apunten totes en la mateixa direcció:  “Comprar el viatge sense l’ajuda d’una agència i per internet, pot sortir bé o no. Pot ser que acabis trobant estança i vols barats, però mai sabràs si realment tens un 100% d’arribar al teu destí”. Per aquest motiu, remarquen que si tens algun problema, les agències t’asseguren un “seguiment, assessorament i tracte personalitzat”.

Infografia

La crisi ja no entén de vacances

Segons l’estudi esmentat, el sector de les agències de viatge “ha superat la destrucció del teixit empresarial que es va produir durant la crisi”. I així ho demostren les últimes dades de l’Institut Nacional d’Estadística.

El preu dels viatges organitzats que venen les agències ha crescut, el mes de març, un 2,4% respecte al febrer del 2008. I un 6,% respecte al març de l’any passat. Aquest creixement arriba després de la també pujada de preus el febrer (6,6%) i de la baixada de preus que sempre es produeix al gener (7%). Amb tot, els percentatges demostren que els preus dels paquets i ofertes de les agències ballen segons l’època de l’any i l’arribada dels períodes de vacances. Un 9,3% d’augment a desembre, un 5% a l’agost, el 16,1% a juliol i el 6,9 del juny es contraposen amb les baixades dels mesos de novembre, octubre i setembre. Aquestes dades del 2017 segueixen la mateixa tendència de les del 2016.

Pel que fa als destins, el turisme de sol i platja (18,5%), el familiar i els viatges culturals són les principals preferències dels turistes que contracten les seves vacances mitjançant una agència. Tanmateix, els serveis que s’ofereixen i el tipus de producte contractat varien segons el tipus i motiu del viatge.  Si és per oci, un (17,8%) prefereixen personalitzar al màxim l’experiència, mentre que un 13,% busca paquets tancats de tour operadors i l’11,7 es decanta per un creuer. Per contra, aquells que sol·liciten viatges de negocis busquen: productes i serveis (15,9%), hotels (15,2%), i la resta, assegurances, bitllets d’avió i lloguer de vehicles.

 

 

 

 

LA PREGUNTA

Aprova els primers cent dies de Salvador Illa com a president de la Generalitat?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't