Pel que fa a Vic, els seus comerços van preveure facturar un 30% de la campanya de Nadal amb el Black Friday, ja que molts establiments van oferir diferents descomptes durant la campanya.
Els qui han sortit més ben parats han sigut els sectors de la moda, perfumeria i tecnologia, com pot ser el cas de la botiga de roba Lli que aquest any han notat un augment notable de les vendes respecte l’any passat. Però, tot i haver descomptes que oscil·laven entre el 20 i el 40%, algunes botigues de Vic com Xtrem Bike i l’Herbolari Encarna no han notat cap augment en aquestes dates. “El Black Friday és un timu, en surten beneficiats les botigues online pero el petit comerç no”, afirmen des de l’Herbolari Encarna. Pel que fa les òptiques, com n’és el cas de l’òptica de l’Ambulatori, asseguren que ells, “al ser una òptica no els afecta el Black Friday”.
El que sí que és una realitat és que el fenomen del Black Friday s’ha consolidat a Vic i arreu de Catalunya. A través de la globalització algunes de les tradicions estrangeres acabin sent també part de la nostra vida quotidiana. Malgrat que per alguns comerços no hagin notat amb escreix el Black Friday, aquesta festa s’ha convertit en el tret de sortida a la campanya de Nadal per a tots els consumidors i alguns comerciants.
Tal com assegura Vic comerç, en una nota de premsa, malgrat la suspensió de l’actual Llei de Comerç de Catalunya per part del Tribunal Constitucional que provoca que hi hagi una màxima flexibilitat a l’hora de realitzar vendes especials (promocions, rebaixes,….) i que ha permès que algunes botigues hagin decidit avançar les rebaixes. Des de Vic Comerç però s’actua per tal de comunicar les diferents campanyes de Rebaixes seguint els paràmetres de l’actual llei catalana, que diu que comença el 7 de gener i finalitza el 6 de març.
{{ comment.text }}