Unes 200 persones es manifesten a l’estació de la Garriga per exigir que se solucionin les incidències a la R3

En un manifest, reclamen que quan hi hagi incidències s’actuï amb celeritat i s’ofereixin alternatives de transport

Unes 200 persones es van manifestar aquest divendres a la tarda a l’estació de la Garriga per protestar contra les contínues incidències i retards que hi ha hatut a la línia R3 de Rodalies des que es va reprendre el servei el 4 de febrer.

Els manifestants van arribar en dos trens, un procedent de Vic i un altre de Barcelona i duien pancartes i creus. La mobilització lan van convocar el col·lectiu Perquè no ens Fotin el Tren i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic. A l’estació de la Garriga van cridar consignes com “Ja n’hi ha prou” o “volem solucions”.

Maria Coma, membre de Perquè no ens Fotin el Tren va llegir un manifest en què es denuncia la situació que viuen els usuaris de la R3 des del 4 de febrer quan l’alegria per recuperar el servei “es va convertir en decepció, ràbia i indignació després de comprovar, el dia 5 i següents, que no funcionava res”.

El manifest denuncia els diversos problemes que hi ha hagut, com l’incompliment d’horaris. “Els desplaçaments es van convertir en un calvari. Els viatges s’allarguen trenta minuts o més”, diu. I, a més “sense cap comunicació ni informació”.

Des de la represa del servei a la R3, fets com els treballs a les vies o el robatori de cable, han provocat incidències continuades a la línia.

Les dues entitats convocants de la protesta denuncien “la irresponsabilitat i la inoperància d’Adif i Renfe“, però també del Departament de Territori de la Generalitat “responsable de regular els horaris i les tarifes i de vetllar per la prestació correcta del servei”.

Posada en marxa del servei precipitada

El manifest denuncia que la posada en servei del tram de Parets a la Garriga es va fer de manera precipitada i que hi ha un dèficit d’informació. “Veiem com segresten les nostres vides, ens generen angoixa i incertesa i ens impedeixen desplaçar-nos amb normalitat”.

Pe tot plegat, demanen que se solucioni amb urgència “el desgavell”, s’exigeixin responsabilitats a qui correspongui i es prenguin mesures per evitar que es torni a produir la situació del mes de febrer.

Els usuaris de la R3 també reclamen que quan hi hagi incidències es faciliti informació als usuaris, s’actui amb celeritat o s’ofereixin alternatives de transport.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 178 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't