Autopistas, companyia del grup Abertis, ha posat en marxa a la Roca el primer peatge de l’estat del model free flow, és a dir, sense barreres. Els dos carrils que van entrar en servei el 27 de març passat, registren un volum de trànsit de 14.000 vehicles diaris que poden circular a una velocitat de 60 quilòmetres per hora sense esperar que el semàfor es posi verd ni l’obertura de la barrera. L’operació ha tingut un cost d’1,4 milions d’euros.
La mesura, que situa l’AP-7 com a primera via d’alta capacitat de l’Estat espanyol que implanta el sistema, té l’objectiu d’incrementar la fluïdesa del trànsit i fer més còmode el pas dels vehicles equipats amb Via-T que són, aproximadament, el 50% del total, segons informa Abertis.
La darrera fase de l’obra ha suposat l’enderroc de les illetes Via-T. En el mateix peatge, en direcció a França, s’han habilitat els dos carrils de l’esquerrra per a l’ús exclusiu de vehicles equipats amb Via-T. S’identifiquen amb uns trams de paviment de color blau.
{{ comment.text }}