QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Abolafio cedeix a una altra empresa l’acabament de les rampes mecàniques de Granollers

Cosplaan Obras y Servicios farà els treballs pendents i assumirà el manteniment de les instal·lacions durant dos anys

El 9 Nou
29/05/2022
Granollers

L’empresa Abolafio ha cedit a una altra empresa el contracte d’obres per a la construcció i el manteniment durant dos anys de la instal·lació de rampes mecàniques al carrer Carles Riba, a la Font Verda, a Granollers. La junta de govern d’aquest dimarts va aprovar de forma prèvia la tramitació de la cessió del contracte a l’empresa Cosplaan Obras y Servicios.

Aquesta nova societat assumeix l’obra civil que queda pendent, la instal·lació de les rampes i la seva posada en marxa i el manteniment durant dos anys.

Segons fonts municipals, la decisió és fruit d’un acord entre les dues empreses que ha estat validat pels tècnics municipals i per contractació, secretaria i intervenció. Arriba un parell de setmanes després que es fes públic que Abolafio renunciava al projecte de reforma de les instal·lacions del CN Granollers, que feia poques setmanes que havien començat.

La setmana passada, la junta de govern va decidir aturar el procés d’adjudicació de les obres de reforma d’una casa a Palou, que també havia d’executar Abolafio, per adaptar-la per a persones en situació d’emergència habitacional. Es va justificar per la necessitat de contenir les despeses en un context d’increment de preus de les matèries primeres i no per qüestions relacionades amb la constructora vallesana.

Comissió extraordinària de territori

El Grup Municipal d’ERC demana explicacions al govern del PSC sobre els termes de la rescissió del contracte amb Abolafio pel projecte de millora de les instal·lacions del CN Granollers. Els republicans reclamen “la màxima informació, transparència i claredat” en el tema, va insistir Núria Maynou, dimarts en una roda de premsa al costat mateix de les obres aturades. “Ens preocupa”, va afegir.

Celebren, però, que s’hagi acceptat fer una comissió extraordinària de territori per parlar-ne. Està prevista per als propers dies. Per Maynou, “hi ha coses que no encaixen” i veuen que l’argument de la pujada de preus dels materials de construcció “no està prou justificat” en els informes tècnics.

ERC també vol informació sobre la resta d’obres i com es poden veure afectades per l’increment de preus de les matèries primeres. Entre aquestes, el projecte per adequar la casa de Palou.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 154 persones.