Acord entre govern i ajuntaments pel projecte de millora de la C-17 de Parets a Granollers

Els plans s’han presentat aquest dilluns a Parets en un acte amb el conseller Rull i els alcaldes de la zona


24/07/2017
Granollers

El Departament de Territori i Sostenibilitat i els ajuntaments de Parets, Granollers, Montmeló, Lliçà de Vall i Lliçà d’Amunt han presentat aquest dilluns al matí a Parets l’acord per tirar endavant els projectes de millora de la C-17 en aquest territori que comportaran una inversió d’uns 35 milions d’euros en unes obres que s’executaran entre els anys 2017 i 2018.

Les diverses actuacions previstes a l'àmbit de la C-17 / Territori i Sostenibilitat

Les diverses actuacions previstes a l’àmbit de la C-17 / Territori i Sostenibilitat

El pla preveu cinc actuacions concretes: la construcció d’un tercer carril i l’ordenació de la calçades laterals al tram de la C-17 situat entre els enllaços amb la carretera Interpolar (C-35) i la carretera de Sabadell (C-155) en tots dos sentits de la marxa; la nova connexió entre la C-17 i l’AP-7 en sentit Tarragona per Parets que comporta l’ampliació del tronc de l’autopista dels dos carrils actuals a tres; la millora de la connectivitat de la C-17 amb els polígons industrials del Coll de la Manya, a Granollers i de Can Montcau, a Lliçà d’Amunt; i la millora de l’accessibilitat entre el nucli urbà de Montmeló i l’AP-7 i la C-33.

El govern obrirà en breu el procés d’exposició pública dels quatre projectes i, en paral·lel, licitarà la redacció dels projectes constructius per poder-los anar executant a partir de l’any que ve. No s’executaran tots de cop perquè això complicaria molt la mobilitat en aquest sector, ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que ha destacat el valor de la implicació dels ajuntaments en la definició del projecte. “Es tracta d’un acord sòlid”. Els alcaldes també han celebrat la concertació amb la Generalitat que s’ha fet de la proposta.

Rull ha destacat l’elevada taxa de retorn que tindrà aquesta inversió. Segons els càlculs de la Generalitat, serà del 64% perquè s’estima que els 35 milions d’euros invertits permetran estalviar als conductors 4.600 hores diàries que ara es perden en congestions. Els beneficis de la inversió es xifren en 242 milions d’euros. A banda, hi ha la reducció de les emissions a l’atmosfera dels vehicles.

Sense oblidar el tren

Rull també ha recordat que la millora de les carreteres ha d’anar acompanyada de la de la xarxa ferroviària i ha insistit en la importància del desdoblament de la línia R3. En aquest sentit, l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha recordat que, a més de millorar la R3, caldria tenir una connexió ferroviària cap al Vallès Occidental que connectés Granollers i Mollet directament amb Sabadell i Terrassa.

Nova C-17

L’alcalde Mayoral ha recordat que la conselleria té el compromís de seguir avançant en la planificació de la variant prevista al Pla Territorial Metropolità per la C-17 al tram entre Mollet i Granollers, una obra d’entre 200 i 300 milions d’euros que el conseller Rull ha dit que ara era impossible assumir per la Generalitat. Per Mayoral, la solució actual “anirà bé per als propers 10 o 12 anys” però “el futur exigirà que la variant es faci”, ha pronosticat.

 

 

 

 

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 111 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't