L’Ajuntament de Granollers i l‘Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) signaran un acord que permetrà fer el cobriment de les vies del tren de la línia de França a la ciutat entre els ponts de Josep Umbert i Agustí Vinyamata. És un tram d’uns 400 metres de llarg que permetrà generar uns 8.000 metres quadrats de nou espai urbà.
L’acord passa perquè l’Ajuntament tramiti en el termini d’un any i mig el pla de millora urbana que afecta uns terrenys propietat d’Adif situats entre l’estació de Granollers-Centre, el carrer Esteve Terrades, on fan façana, i la ronda Sud. Es generaran 32.000 metres quadrats edificables en una parcel·la que, fins ara, tenia usos ferroviaris.
El 30% de la superfície es destinarà a habitatge protegits i el 27% a superfície comercial. L’edificabilitat correspondrà a l’Adif, propietari dels terrenys però es reserva un 10% d’aprofitament per a l’Ajuntament.
Amb els recursos obtinguts, l’Adif es compromet a finançar els 11,7 milions d’euros que costarà el cobriment de les vies amb una llosa de formigó i sense modificar la cota dels rails de la línia ferroviària actual.
A banda, hi ha prevista una inversió de 5,7 milions per alliberar les instal·lacions ferroviàries de l’Adif que ara hi ha en aquests terrenys i que es traslladaran en una nova zona al lateral del llevant. Aquesta inversió també serà assumida per l’Adif. També es dibuixa una transformació del carrer Esteve Terrades amb una reducció de la calçada i donar més espai als vianants.
El compromís d’Adif és iniciar les obres de cobriment de les vies, que ja té projecte executiu fet i està en fase de supervisió, en el moment que el pla de millora urbanística quedi aprovat de manera definitiva. Per tant, com a molt tard, 18 mesos després de la signatura del conveni entre les dues administracions.
L’Ajuntament, a banda de fer el tràmit urbanístic en 18 mesos, es compromet a assumir el cost de la urbanització de la llosa que permetrà ampliar el parc Torra Villà i millorarà les connexions a peu entre el centre de la ciutat i el barri de la Font Verda. S’estima que representarà una inversió de 2,9 milions d’euros.
L’anunci s’havia de fer aquest dilluns però la ministra de Transports, Raquel Sánchez, finalment no va poder desplaçar-se a Granollers perquè havia de tenir una reunió a Madrid amb representants del sector del transport.
Estació de mercaderies i el tram nord
Les dues administracions es comprometen a seguir treballant per definir el futur de l’estació de l’estació de mercaderies que es podrà transformar quan es posi en marxa la nova terminal ferroviària de mercaderies de la Llagosta.
També quedarà pendent la cobertura del segon tram de les vies, entre el pont d’Agustí Vinyamata i el de Francesc Ribas. En aquest cas, el finançament de l’operació és més complex perquè Adif no té terrenys a la zona que permetin generar recursos per assumir l’obra.
{{ comment.text }}