QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Ajornat fins a l’octubre el desnonament d’una família de Vilamajor

El Sindicat d’Habitatge havia fet una crida a aturar el llançament, previst per a aquest dimarts

El Sindicat d’Habitatge de Vilamajor i Llinars ha comunicat aquest dilluns que s’ha suspès el desnonament d’una família que feia 29 anys que vivia a la la mateixa casa de Sant Antoni, al carrer Camp d’en Puig. El llançament, que s’havia de fer aquest dimarts, s’ha ajornat fins al 14 d’octubre. El Sindicat ha dit que seguirà negociant amb la propietat per trobar solucions perquè la família no hagi de marxar de la casa.

De tota manera, des del Sindicat diuen que volen treballar en “altres opcions” i han demanat als seus simpatitzants si coneixen alguna opció de lloguer per a la família.

El Sindicat va comunicar ara fa uns dies la seva intenció d’aturar el desnonament de la família Tunkara, formada per Kissima i Jatou Tunkara i els seus fills de 5, 12, 13 i 15 anys. Van arribar a Sant Antoni fa 29 anys i han viscut sempre a la mateixa casa.

Des de l’entitat, de fet, expliquen que “després d’un llarg procés judicial, amb greus problemes de comunicació cap a la família afectada” semblaria “improbable” que es pugui aturar o posposar el desnonament. Segons explica la mateixa família, han fet una oferta a la propietat per apujar el lloguer, sense èxit. “La propietat no ha acceptat cap tipus de negociació i només accepta que marxin”, diuen fonts del Sindicat.

Des de l’entitat, asseguren que trobar un habitatge de lloguer a un preu assequible a la zona és molt difícil i marxar lluny representa que els fills “hagin de deixar el seu entorn i escola i els adults feines i contactes”. En Kissima fa alguns treballs de jardineria i, a banda de rebre una ajuda estatal, no tenen cap més ingrés. A hores d’ara, no tenen cap lloc on anar si se’ls desnona. Veïnes i veïns del carrer Camp d’en Puig donen suport a la família Tunkara i demanen una solució per evitar que hagin de marxar. La família ha contactat amb Serveis Socials de l’Ajuntament per mirar de trobar solucions. “Porten mesos per aquest tema d’habitatge. L’últim dia els hi van donar una llista de càmpings i fondes com a alternativa habitacional”, assegura el Sindicat d’Habitatge de Vilamajor i Llinars. En aquests casos l’Ajuntament ofereix dues setmanes en un hostal per deixar temps a trobar una alternativa.

Sense opcions d’emergència

L’alcalde de Sant Atoni, Raül Valentín, explica que Serveis Socials en fa el seguiment. “Mirarem de trobar una solució”, diu. L’Ajuntament té un pis per a emergències però amb només una habitació. “Ara el pis d’emergències està buit, però no té les condicions per acollir una família amb quatre menors. També ens trobem que no podem dirigir-los a la casa de colònies dels Maristes de Llinars”, afegeix.

LA PREGUNTA

Creu que finalment l’OPA del BBVA sobre el Sabadell anirà endavant?

En aquesta enquesta han votat 300 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't