Montmeló s’ha convertit des de fa anys en un punt d’inflexió en el mundial, atès que suposa l’arrencada del periple de carreres a Europa i, a més, representa la prova en la qual la totalitat d’equips introdueix millores amb les quals elevar la competitivitat dels seus cotxes.
El vehicle d’Alonso no serà menys i, després de les tres tandes la setmana passada en els entrenaments de Mugello, els dos Ferrari introduiran demà divendres un nou paquet de millores al cotxe per afinar l’aerodinàmica, el seu taló d’Aquil·les, i que sigui determinant en la complicada pista de Montmeló, bastant abrasiva i que per diumenge espera una jornada calorosa.
Queda clar que Ferrari ha treballat en un programa de desenvolupament amb vista a aconseguir una empenta a Barcelona, encara que la sort dependrà no només de l’efectivitat d’aquests avenços, sinó del grau de millora de la resta d’escuderies. Un escenari semblant va ocórrer la temporada passada, en què Alonso va acabar claudicant a Barcelona, on va ser cinquè i doblat pels quatre primers.
Guanyador a Malàisia, on l’espanyol va estar superb a Kuala Lumpur, Alonso ha aconseguit un cinquè, un novè i un setè lloc, que l’han situat en la cinquena posició de la classificació, empatat a 43 punts amb el quart (Jenson Button, Mclaren), i a no molta distància del líder, el vigent campió del món, l’alemany Sebastian Vettel (Red Bull), amb 53 punts, seguit del britànic Lewis Hamilton (McLaren), amb 49, un punt més que el tercer, l’australià Mark Webber (Red Bull).
Fins ara, el mundial ha ofert un panorama molt emocionant per als aficionats, ja que hi ha hagut quatre guanyadors diferents (Button, Alonso, Niko Rosberg i Vettel), mentre que han estat vuit els pilots que han pujat al podi, l’últim d’ells potser el més sorprenent, no tant pel vencedor (Vettel), com pels dos titulars del Lotus: Kimi Räikkönen i Romain Grosjean.
Després del quart episodi del mundial, el Red Bull de Vettel torna a Barcelona com a líder, després d’haver evidenciat a Bahrain que el seu cotxe ha tornat al camí victoriós. L’alemany defensarà a Montmeló la victòria inapel·lable que va aconseguir l’any passat.
McLaren, que fins a Bahrain havia estat l’única escuderia que havia estat en tots els podis, tornarà a ser un dels equips que lluitarà per la victòria a Barcelona, on no puja a dalt del podi des del 2005, quan Raikkonen estava enrolat a l’equip.
Igual que la resta d’escuderies, McLaren també portarà a Barcelona dos cotxes millorats, que hauran d’afrontar tots els inconvenients que presenta la pista.
“Barcelona és un circuit que castiga la falta d’equilibri com en cap altre lloc. Si el cotxe funciona, llavors realment podrem lluitar”, ha assenyalat Jenson Button.
Lewis Hamilton ha estat una mica menys optimista: “Semblava que en els entrenaments d’hivern a Barcelona seria un any prometedor. El nostre rendiment durant els test hivernals a Barcelona semblava prometedor, però tot està sent molt difícil, encara que aquest any tenim millor cotxe que l’any passat”.
En Mercedes, malgrat la decebedora carrera de Bahrain després del triomf de Rosberg a la Xina, existeixen bones vibracions pel treball realitzat a Mugello, com així ho ha assenyalat aquests dies Michael Schumacher, qui ha apuntat a Itàlia que Mercedes s’ha pogut concentrar en aquells aspectes en els quals desitjaven millorar.
Els Lotus, després de la gran actuació a l’illa de Bahrain, arriben a Barcelona com l’escuderia revelació, després d’unes jornades molt interessants a Mugello, producte dels bons temps que han aconseguit, amb els millors registres en el global de tots els participants.
En Williams, el veneçolà Pastor Maldonado està molt esperançat que l’experiència adquirida en els entrenaments hivernals de Barcelona l’ajudi a estar per segona vegada aquesta temporada en els punts, després dels quatre que va arrencar a la Xina.
“És un circuit en el qual és difícil configurar el cotxe, perquè es combinen tota mena de desafiaments en els revolts i en les rectes. Esperem que les actualitzacions que portem ens donin alguns bons punts”, ha assenyalat.
El mexicà Sergio Pérez apareixerà a Barcelona amb un Sauber bastant millorat, com així ho ha confirmat en el seu equip, després dels dies de Mugello. El nord-americà es vol sacsejar la mala actuació de l’anterior carrera.
Finalment, a HRT, l’espanyol Pedro Martínez de la Rosa tornarà a marcar-se desafiaments molt petits després que la seva escuderia, que ja no va participar en les sessions de la pretemporada, tampoc hagi acudit a Mugello.
“No ha estat fàcil no acudir a Mugello. A la seu s’ha treballat amb calma. Els mecànics han tingut temps per desmuntar-ho tot, construir-ho i acoblar-ho amb minuciositat. A Barcelona intentarem fer-ho tan bé com es pugui, com sempre, però encara més en aquest Gran Premi”, ha assenyalat.