Alumnes de l’institut Lauro, de les Franqueses, fan contes en braille i els donen a l’ONCE de Granollers

Els alumnes visiten la seu de l’ONCE i parlen amb afiliats de l’entitat dins de les activitats de la Setmana del Grup Social ONCE a Catalunya

Un grup d’alumnes de segon d’ESO de l’institut Lauro de les Franqueses ha visitat aquest divendres la seu de l’ONCE a Granollers i ha donat tres contes escrits en braille que tenen com a temàtica la llegenda de Sant Jordi.

Els alumnes, acompanyats de dues professores, l’Adela Rodríguez i la Marta Ezquerro, s’han reunit amb la directora de l’ONCE a Granollers, Rebeca Garcia; el representant de l’executiva de l’ONCE a Barcelona, Nicolàs Latorre, afiliats i professionals de l’entitat.

L’activitat s’ha batejat com “Som diferents, aprenc de tu” i s’inscriu dins de la Setmana del Grup Social ONCE a Catalunya sota el lema “Amb tu transformem vides”.

Adela Rodríguez explica que el treball l’han fet els alumnes de segon d’ESO de l’institut i del grup de Suport Intensiu a l’Escolarització Inclusiva (SIEI).

La idea va sorgir a partir d’una iniciativa solidària a favor de la Fundació La Nineta dels Ulls, que ajuda infants que pateixen retinoblastoma, una malaltia que afecta la pupil·la i provoca la pèrdua de visió.

“Vam parlar sobre les dificultats que tenen les persones cegues i vam decidir fer tres contes sobre la llegenda de Sant Jordi“, diu Adela Rodríguez.

La professora ha afegit que es plantegen estendre l’activitat a altres cursos de l’institut i Rebeca Garcia els va animar a anar a la seu de l’ONCE per fer formació o bé que membres de l’entitat es desplacin a l’institut.

Els tres contes estan fets amb diferents tipus de textures i un text que les acompanya escrit en alfabet ordinari i també en braille. Han pogut conèixer l’alfabet i també la màquina Perkins, especial per escriure en braille, que els ha deixat l’ONCE de Granollers.

El tècnic en braille de l’ONCE de Granollers, Jordi Cardús, ha felicitat els alumnes `per la qualitat del treball.

Després de veure els contes, Cardús ha dirigit un joc en què els alumnes havien de llegir un text en braille per trobar una pista.

I finalment, han fet un joc amb els ulls tapats i una pilota sonora per posar-se en la pell de les persones cegues i sensibilitzar-los en el joc inclusiu.

Alumnes de l’institut jugant a pilota, amb els ull tapats amb un antifaç a la seu de l’ONCE de Granollers/J.V.

“Es tracta de què els nens i adolescents puguin veure que hi ha altres sistemes de lectoescriptura, de comunicació i que nosaltres, si hem de llegir alguna cosa, ho podem fer”, ha dit Rebeca Garcia.

“És cert que les noves tecnologies ho faciliten i que ja hi ha mòbils que parlen, però jo, per exemple, soc cega total i he estudiat sempre en braille”, afegeix.

“Penso que val la pena que els nens que hi veuen bé sàpiguen que, igual que està molt interioritzat el llenguatge de signes per a sords, també existeix el braille. Aixó ho expliquem a les escoles i fem dinàmiques i jocs”.

La directora de l’ONCE a Granollers explica que cada any fan una activitat i enguany han escollit la de l’institut Lauro. “Ens va agradar la iniciativa i l’interès que van mostrar per estudiar i divulgar el braille”.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els governs europeus rebaixin les exigències d’emissions als cotxes fins al 2035?

En aquesta enquesta han votat 155 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't