Els responsables d’ASAJA han presentat aquest dimecres al migdia a l’Ajuntament de les Franqueses i en la Direcció General de Carreteres del Ministeri de Foment, a Barcelona, una vintena d’al·legacions contra el traçat d’aquesta via ràpida al seu pas pels municipis de les Franqueses, l’Ametlla del Vallès i Canovelles per l’afectació a l’activitat econòmica dels pagesos de la zona, ha informat el sindicat.
L’últim traçat elegit per Foment, segons ASAJA, causarà greus perjudicis a l’activitat econòmica d’una vintena de pagesos i ramaders dels municipis de les Franqueses, l’Ametlla i Canovelles, especialitzats en la producció de la ‘mongeta del ganxet’ (denominació d’origen protegida) i farratges, blat de moro i melca, per a la ramaderia.
La presidenta d’ASAJA, Rosa Pruna, manté que el traçat del quart cinturó previst per Foment és “totalment incoherent” i, al marge de l’afectació en l’activitat agrària, tindrà un gran impacte visual i per al medi ambient.
Rosa Pruna ha explicat que no s’entén que per anar a la Roca del Vallès des de Sabadell, la B-40 hagi de passar per mitjà del Pla de Llerona, una zona molt rica en cultius.
Pruna ha afegit que el Quart Cinturó “partirà en dos el Pla de Llerona” i a més, en la seva construcció, “s’utilitzaran uns talussos de 12 metres que deixaran les diferents cases aïllades i sense poder veure el sol”.
Des d’ASAJA recorden que aquest traçat del Quart Cinturó generarà aiguamolls en el Pla de Llerona a causa de la construcció dels talussos i els falsos ponts previstos per aixecar la infrastructura i, a més, farà inviable el cultiu de la ‘mongeta del ganxet’, un dels més importants de la zona.
Per aquests motius, els pagesos i ramaders de la zona reclamen “un traçat més lògic on no calgui construir talussos de 35 metres, falsos túnels ni ponts”.
El sindicat agrari remarca que no s’oposa a aquesta infrastructura i que el millor traçat seria fer-la passar pel sud de Granollers i no pel Pla de Llerona.