Bigues i Riells aconsegueix el canvi de zona tarifària del transport públic

L’acte s’ha fet durant la celebració dels cinc anys de l’estrena del servei exprés de la Vall del Tenes dins de la xarxa exprés.cat de la Generalitat

L’Ajuntament de Bigues i Riells i el Departament de Territori i Sostenibilitat han pactat que el municipi s’incorpori a la zona 3 de les tarifes de l’Autoritat del Transport Metropolità i deixi de ser zona 4. D’aquesta manera, els usuaris del transport públic del municipi podran gaudir dels mateixos preus que tenen els altres tres municipis que integren la Mancomunitat de la Vall del Tenes: Santa Eulàlia, Lliçà d’Amunt i Lliçà de Vall, tots a la tercera corona de les tarifes de l’ATM.

El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, ha fet públic l’acord aquest dimarts al migdia en un acte a Bigues per celebrar els cinc anys de la integració de l’antiga línia de bus 777, que havia promogut la Mancomunitat de la Vall del Tenes, a la xarxa exprés.cat de la Generalitat.

El canvi de tarifa era una reclamació històrica de l’Ajuntament de Bigues i Riells. Per ara, hi ha l’acord polític i s’està redactant el conveni formal que li donarà forma i que permetrà el canvi de tarifes. La data, però, no està concretada. L’acord estableix que l’Ajuntament assumirà el cost que tindrà cada any aquesta modificació de la zona tarifària, entre 3.000 i 4.000 euros a l’any, segons Padrosa.

El director general de Transports i Mobilitat ha reconegut que té lògica que Bigues i Riells estigui dins de la zona 3 com la resta de municipis de la Vall del Tenes. Precisament, l’existència de la mancomunitat ha permès fer aquest canvi. Per Joan Galiano, alcalde de Bigues i Riells, és una molt bona notícia. Està convençut que ajudarà a impulsar el transport públic al municipi.

Una línia d’èxit

En l’acte de celebració dels cinc anys de la línia e7, Padrosa, Galiano i Ramon Sagalés, conseller delegat de Sagalés, concessionària de la línia, han destacat la solidesa d’aquest servei i el creixement exponencial del nombre de passatgers que ha experimentat des de la seva posada en marxa. Segons Padrosa, s’espera que el corredor tingui aquest any més d’1 milió de passatgers. L’any 2017, es va tancar amb més de 900.000 usuaris.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 129 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't