Per això, també es limitarà la velocitat a 30 per hora en aquest tram, malgrat que la velocitat màxima permesa en tota la travessia urbana és de 50 per hora.
La mesura de la Diputació forma part d’un conjunt d’actuacions previstes al municipi, com la millora de la rotonda d’entrada al poble per l’Ametlla i Santa Eulàlia que es va acabar al setembre, tot i que després s’hi van fer unes millores per evitar l’entrada de sorra i millorar-ne la il·luminació. “Des de l’Ajuntament fem una valoració molt positiva d’aquestes millores. Eren necessàries. Amb els ressalts, donem resposta a la realitat de centre del poble que tenim”, diu l’alcalde, Joan Galiano.
La Diputació ha fet dos ressalts més al carrer que connecta el centre i l’antic nucli urbà, on actualment hi ha l’església i l’espai jove La Cova.
PLATAFORMES A SANT ANTONI
A Sant Antoni de Vilamajor, la Diputació també ha instal·lat aquesta setmana plataformes reductores de velocitat a la calçada de la carretera BP-5109, entre el municipi i Sant Pere, a l’alçada del carrer Sant Jaume i entre els carrers Sant Elies i Sant Antoni per limitar la velocitat dels vehicles. L’Ajuntament ha informat que mentre durin les obres es dóna pas alternatiu als vehicles.
D’altra banda, el Grup Municipal de CiU de Sant Feliu de Codines proposa instal·lar una plataforma elevada en un tram de la travessia urbana de la carretera C-59 per reduir la velocitat dels vehicles que hi passen i millorar la seguretat dels vianants.
Després de mantenir una entrevista amb el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, el portaveu de CiU a Sant Feliu, Joan Fontserè, apunta que una altra mesura pot ser la prohibició del trànsit als tràilers que surten del centre de mercaderies de Santa Perpètua i van a l’eix transversal.