El grup alemany de comerç electrònic de productes esportius Bike24 avança en la construcció d’una plataforma de distribució a Lliçà d’Amunt que serà el centre logístic per a tot l’Estat. La plataforma es convertirà en un centre neuràlgic per a l’operativa del grup en l’expansió que està impulsant al sud d’Europa.
La companyia espera que la plataforma entrarà en funcionament entrat l’any que ve, però mentrestant ja ha obert un espai de comerç electrònic específic per a l’Estat espanyol.
Bike24 és un dels principals operadors europeus de comerç electrònic d’articles esportius, especialment els relacionats amb el món de la bicicleta, tot i que opera en altres àmbits. Després de prendre força en països del centre d’Europa, com Alemanya –d’on és originària l’empresa–, Àustria o Suïssa, té intenció d’expandir-se en l’àrea sud del continent.
A l’Estat va obrir un espai de comerç electrònic específic l’any passat i al mes de maig va constituir una societat filial amb seu a Barcelona. En els mesos precedents ha estat triant un emplaçament adequat per a la construcció d’un centre logístic i, recentment, ha firmat els corresponents acords d’arrendament d’instal·lacions.
L’experiència de la companyia en el mercat estatal ha estat satisfactòria, amb creixements importants de les vendes només en els primers mesos de la botiga en línia dirigida específicament a aquesta àrea. Les perspectives que s’intueixen arran d’aquest llançament van portar la companyia a decidir establir-se amb una implantació logística pròpia, a més de la constitució de la filial específica al centre de Barcelona.
A l’àrea escollida per al desplegament de l’operativa logística, al polígon Tenes, ja s’estan fent els treballs de construcció de les naus. Són uns espais que, segons avança el diari Expansion, ocuparan una superfície de 10.000 metres quadrats. La previsió que apunta la companyia en diferents comunicats és que la creació de la plataforma logística comporti la creació d’entre 50 i 60 llocs de treball. Serà una nova implantació logística a l’àrea del Pinar de la Ribera, que ha començat a acollir activitat des de fa uns mesos.
L’empresa té projectat obrir en els propers mesos portals de venda per internet específics per als mercats francès i italià, que han de contribuir a situar la companyia en un mercat que confia que li oferirà un volum addicional de vendes de fins a 180 milions d’euros. No es descarta que part d’aquests mercats també se subministrin des de la seu logística de Lliçà d’Amunt.
L’any passat, la companyia va incrementar les vendes en un 45%, fins a 200 milions d’euros i, fins al tercer trimestre d’aquest any, acumulava uns creixements del 31%. Entre gener i setembre, les vendes se situaven en 191 milions d’euros.
{{ comment.text }}