Des de 1976, “hem vist el canvi de la carretera”, explica Febrer, que encara recorda quan podien sortir i girar en direcció sud perquè passaven menys vehicles i no hi havia la mitjana de formigó central. “Abans hi havia molt menys trànsit i el problema era molt més petit. Ara m’armo de paciència cada cop que haig de sortir”. Les dificultats són encara més grans per als camions. “Es queixen per les dificultats d’incorporar-se a una via ràpida. Surts de l’empresa i et poses a la carretera”. Fa un any, van fer una millora del paviment. “Hi havia sots i et podia quedar la roda a l’aire. Ara això ja no passa”, admet.
Al costat de Schröder, hi ha l’empresa Conductores Eléctricos CEMI, amb qui comparteixen accés. Francesc Duran entén que l’entrada és complicada perquè està en una via “de molta circulació” on “els cotxes quan poden corren”. En aquest sentit, explica que cal anar alerta amb vehicles que circulen ràpid pel carril de l’esquerra i tornen a la dreta sense tenir en compte que hi ha un vehicle que vol incorporar-se a la carretera. “Una millora evitaria molts riscos”, defensa Duran, que recorda que és “una reivindicació de fa molts anys”.
A l’altra banda de la carretera, hi ha les instal·lacions de l’empresa Ruzafa, que es dedica al lloguer de vehicles. També estan a tocar de la C-17 però ells tenen l’accés a través d’un vial de servei, on no es pot accedir des de la calçada en direcció sud de la carretera. “El problema és que s’ha de fer un canvi de sentit al polígon El Pla –entrant cap a Lliçà de Vall– i la gent s’embolica una mica. Si hi hagués una entrada directa seria més còmode”, admeten des de l’empresa. Amb tot, apunten la perillositat de l’accés que hi ha a l’altura de Can Romeu. “Per entrar i sortir és complicat”. També els afecten les cues “que es formen cada tarda”.
VISIÓ DIFERENT
La percepció que tenen des del restaurant Can Romeu és diferent. Ells defensen el manteniment de l’entrada que tenen a tocar de l’establiment, tot i que admeten que seria bo millorar-ne la seguretat. Amb tot, rebutgen que es tanqui. “Si tallen l’entrada, això sí que ens perjudica. Tal com està ara no tenim cap problema. Si han de fer un vial lateral, això sí que ens pot matar. Si no tens un accés directe a la carretera estàs mort”, diu Sadurní Ros, responsable d’aquest establiment amb 42 anys d’història.