Caldes ha completat els treballs d’una nova fase del projecte de renovació de la instal·lació lumínica del barri El Farell que van començar a finals de gener, però es van haver d’aturar al març a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, i es van tornar a reprendre a principis de maig.
L’Ajuntament ha instal·lat dispositius lumínics amb sensor de moviment per adequar l’enllumenat als carrers de l’Oreneta, la Colometa i una part de la plaça Mary Poppins, i suposa la instal·lació de 38 punts de llum, en un tram de 758 metres.
Abans d’iniciar els treballs de substitució, l’estiu del 2018, el barri disposava de fanals de vapor de mercuri amb 150 W de potència. Aleshores es van instal·lar llums led de 38 W en columnes de 7 metres d’alçada.
Els treballs es van realitzar en dues fases, que corresponien a la primera i la quarta del projecte. La fase 1, executada per l’empresa IPV, S.A., cobria el passeig dels Ocells, el carrer Passarell i parcialment la plaça Mary Poppins, amb un cost de 80.402 euros. I la fase 4, que comprenia el carrer Flor de l’Espígol i el passeig de les Flors, executada per l’empresa Muntatges Lleida, S.A. amb un cost de 35.126 euros.
La nova fase de renovació de l’enllumenat que ara ha finalitzat, i que correspon a la fase 2 del projecte, l’ha fet l’empresa Muntatges Lleida S.A. per un import d’adjudicació de 90.476 euros.
Durant les obres, es va detectar una canonada d’aigua molt envellida al carrer Colometa i es va decidir aprofitar l’obra civil de l’enllumenat per fer la substitució de la canonada per part de l’empresa municipal GMSSA. Aquest fet ha provocat l’allargament dels terminis d’aquesta fase.
Un cop finalitzats aquests treballs, encara queda pendent una darrera fase i que es preveu realitzar entre finals d’aquest any i principis del següent.E
La col·locació d’aquestes noves lluminàries forma part d’una prova pilot d’implantació d’enllumenat de darrera tecnologia led, amb sensors de moviments i regulació electrònica lumínica per reduir el consum energètic i econòmic.
El funcionament d’aquests nous dispositius instal·lats preveuen una il·luminació al 100% de potència en les cruïlles i les zones d’atenció prioritària pel que fa a la seguretat de circulació. En un horari nocturn predefinit la luminiscència redueix la potència al 30%, tornant al 100% quan el sensor detecta moviment.
En els carrers menys transitats la il·luminació és del 30% de potència, incrementant al 100% al pas d’un vianant o vehicle gràcies al sensor de moviment, adequant la despesa energètica a les necessitats reals del barri.
{{ comment.text }}