La zona blava inclourà un total de 310 places distribuïdes en dues zones. La A ocupa el centre històric i la zona oest del nucli urbà i la B, a la zona est, a partir del carrer Homs.
La regulació serà de 9 del matí a 2 del migdia i de 5 de la tarda a 8 del vespre. Els vehicles empadronats a Caldes tindran 90 minuts d’aparcament gratuït.
A la zona A, a partir dels 90 minuts, els residents pagaran 0,60 euros per hora, amb un temps màxim d’aparcament de 2,5 hores que els costarà 1,5 euros.
Els no residents pagaran 1,5 euros l’hora fins a la primera hora i mitja i, a partir de llavors i fins a un màxim de 2,5 hores, el preu serà d’160 per hora.
A la zona B, els residents també tindran 90 minuts gratuïts i, a partir de llavors, el preu per hora anirà augmentant, de 0,60 per hora, fins les dues hores i mitja; de 0,71, fins a les tres hores i mitja i de 0,83 fins a les 4 hores i mitja.
Per als no residents, el preu serà d’un euro per hora, fins la primera mitja hora; 1,33 fins la primera hora i mitja; 1,40 fins les dues hores i mitja; 1,57 fins les tres hores i mitja i 1,57 fins les 4,5 hores.
A la zona B es podrà estacionar tot el dia per 4 euros els residents i 8 euros els no residents. Les denúncies es podran anul·lar pagant sis euros.
L’Ajuntament també ha presentat l’inici dels treballs de construcció del pàrquing del Ravall Canyelles o de les Hortes de Baix. Han començat els treballs previs, amb la desviació dels serveis afectats, abans dels moviments de terres. La primera fase constarà 2,45 milions d’euros, dels quals l’Ajuntament paga el 50% i la resta es cobreix amb una subvenció del Pla de Barris de la Generalitat.
El termini d’execució és de 15 mesos. Es construiran 150 places en una estructura semisoterrada en dues plantes que sumaran més de 4.000 metres quadrats, amb un únic accés per als vehicles des del Raval Canyelles, cantonada amb el carrer Sentmenat. La majoria seran de rotació, a un preu de 0,60 euros l’hora i els residents també tindran 90 minuts de franc. El preu serà el mateix que la zona blava de la zona A. També hi haurà una trentena de places de pupil·latge. L’aparcament serà de gestió pública.
També s’urbanitzarà l’actual aparcament del Sindicat, que esdevindrà una plaça tova amb jocs infantils. En una segona fase, encara sense planificar, l’aparcament s’ampliarà per sota d’aquesta plaça fins arribar a unes 240 places.
Coincidint amb l’inici de les obres, l’aparcament del final del carrer Sentmenat, conegut com el de la residència, deixarà de ser operatiu perquè servirà com a centre d’operacions de les obres.
{{ comment.text }}