El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha defensat aquest divendres en una visita a les obres d’ampliació de la calçada en sentit sud de la C-17 entre Granollers i Parets, que aquesta i la resta d’actuacions previstes en aquest àmbit “solventen un dèficit històric en la mobilitat al Vallès”. Calvet ha visitat les obres acompanyat dels alcaldes de Parets i Granollers, Jordi Seguer i Josep Mayoral, i del president del Consell Comarcal, Francesc Colomé.
En la visita, Calvet ha explicat que la conselleria també té molt avançat el projecte executiu del tercer carril en sentit nord. L’objectiu és tancar-lo en breu per poder licitar les obres abans d’acabar l’any o a principis de 2021. En aquest cas, es preveu una inversió de 21 milions d’euros.
La idea és que les obres s’encavalquin. En paral·lel, es treballa amb altres actuacions com la millora de la connexió amb el polígon Font del Ràdium a Granollers amb l’obertura d’una nova sortida en direcció sud que també beneficiarà el sector logístic i comercial de Mango, a Lliçà d’Amunt.
També es negocia amb l’estat la millora de la connexió entre la C-17 i l’AP-7 en sentit sud a Parets amb l’objectiu de reduir les retencions que ara es formen a l’actual connexió situada a l’altura de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya, a Mollet. En total, ha recordat Calvet, són uns 50 milions d’euros en inversions.
Tot plegat, busca millorar la fluïdesa del trànsit i evitar retencions amb l’ampliació de la calçada principal i la millora dels accessos perquè no perjudiquin el trànsit al tronc principal.
En aquest sentit, ha ressaltat el compromís de la Generalitat per mantenir la inversió pública tot i la situació de crisi econòmica derivada de la pandèmia del coronavirus. Calvet ha recordat que és també una manera d’ajudar a reactivar l’economia.
{{ comment.text }}