Els nous semàfors per a vianants de la rotonda de la ronda Nord amb el carrer Indústria, a Canovelles, es posaran en marxa dimarts de la setmana que ve, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat. Els aparells ja estan instal•lats i des de la setmana passada ja funcionen en ambre. A partir de dimarts que ve, ja aniran els pulsadors per a vianants que permetran aturar la circulació de vehicles a la ronda i poder travessar amb seguretat.
L’Ajuntament ha finançat la instal•lació dels semàfors malgrat que era competència de la Generalitat. El govern negava, en un primer moment, la possibilitat d’instal•lar-los però finalment ho va acceptar si l’Ajuntament assumia el cost, com ha acabat passat.
El consistori justifica la instal•lació d’aquests semàfors per millorar la seguretat dels vianants que travessen la ronda per accedir al centre esportiu Thalassa, al servei municipal de Promoció Econòmica o a les empreses dels polígons industrials situats al nord de la ronda de Granollers.
Amb aquests, ja hi haurà dos semàfors al tram de la ronda de Canovelles. Els primers es van instal·lar a la cruïlla amb l’avinguda Canovelles per donar seguretat als vianants que travessen per accedir a l’escola Jacint Verdaguer, el segon institut o equipaments municipals com El Campanar.
CÀMERES DE CONTROL SEMAFÒRIC
En uns mesos, l’Ajuntament instal•larà a totes dues cruïlles regulades amb semàfors càmeres de control que sancionaran als conductors que no respectin la senyalització.