QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Cardedeu actuarà per reduir els accidents en tres punts negres

El Pla Local de Seguretat Viària de Cardedeu presentat recentment pretén reduir un 10% els accidents amb víctimes al municipi en els propers tres anys. La Policia Local i el Servei Català de Trànsit han elaborat el document partint dels reculls estadístics de sinistralitat.


El 9 Nou
11/03/2015

Les actuacions se centren en els tres punts amb major nombre d’accidents amb víctimes: la cruïlla entre l’avinguda Vilamajor i l’avinguda Àngel Guimerà, l’encreuament entre el carrer Doctor Klein i el carrer Montseny i, finalment, la cruïlla entre el carrer Llinars i l’avinguda Verge del Pilar. A més, també s’han inclòs modificacions al voltant d’escoles i el pavelló municipal d’esports. Per reduir el nombre d’accidents s’instal·laran reductors de velocitat del tipus esquena d’ase per reduir la velocitat, es marcaran els carrils bici a la calçada dels encreuaments i es desplaçaran passos de vianants.

Tot i que a Cardedeu el nombre d’accidents amb víctimes fos de 1,5 per mil l’any 2013 i a Catalunya de 2,1, segons el Servei Integral de Dades d’Accident de Trànsit, en termes relatius, els atropellaments al municipi se situen per sobre de la mitjana catalana. En concret, representen més del 29% del total d’accidents, mentre que a Catalunya se situen en el 18% de mitjana.

L’alcaldessa, Calamanda Vila, va recordar que un 47% del trànsit de l’avinguda Rei en Jaume és únicament de pas i que estan buscant solucions amb la Diputació. Vila calcula que al mes d’abril tindran una proposta de traçat alternatiu.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 339 persones.