Cardedeu retirarà una filera d’aparcament de tres carrers per afavorir l’accés a peu al centre

Al centre, es genera una gran àrea residencial amb la velocitat limitada a 20 quilòmetres per hora als vehicles i prioritat per als vianants

El 9 Nou
28/05/2020
Cardedeu

L’Ajuntament de Cardedeu ampliarà l’espai per al pas de vianants a tres carrers que fan de connectors entre el centre de la vila i els barris a partir de la supressió temporal d’una filera d’aparcament. La mesura es preveu aplicar al carrer Ponent, al carrer Doctor Klein i a l’eix del carrer Montseny, avinguda del Ferrocarril i carrer Mataró per enllaçar amb la zona del Poble Sec.

Tot plegat forma part del paquet de mesures que ha preparat el govern municipal i que ha debatut amb l’oposició per millorar les distàncies de seguretat i la sensació de confort dels ciutadans a l’hora de desplaçar-se a peu durant el procés de desescalada de la crisi sanitària generada pel coronavirus. Està previst que aquest dijous es debatin en el ple.

En el cas del carrer Ponent, la proposta inclou la supressió d’un dels dos carrils de circulació en el tram del pont de pedra, que travessa la riera de Cànoves, on no hi ha aparcament i les voreres són molt estretes. Aquesta acció sí que es voldria que es consolidés més enllà de la situació d’emergència sanitària. “Podria arribar a ser definitiva”, indica la regidora de Mobilitat, Verònica Vidal.

El pla també preveu convertir temporalment en zones 20 –carrers on els vehicles tenen la velocitat limitada a 20 quilòmetres per hora i els vianants poden fer ús de la calçada per desplaçar-se– tot l’àmbit del centre que queda delimitat pel passeig de la Riera, a l’oest; pel passeig Pau Casals i l’avinguda Eduard Corbella, al nord; pel carrer Àngel Guimerà, a l’est, i per l’avinguda Rei en Jaume, al sud.

L’espai de prioritat per a vianants i els eixos d’accés al centre / Ajuntament de Cardedeu

D’aquesta manera, es genera un gran espai amb prioritat per a vianants i ciclistes que va força més enllà de les zones que actualment estan tallades al trànsit. L’actuació preveu la instal·lació de tanques amb la senyalització provisional dels canvis.

A banda, es resoldran punts crítics per a la mobilitat a peu i amb bicicleta que existeixen en diversos punts del nucli urbà. També es farà a través de la supressió de places d’aparcament i la retirada d’obstacles. S’actuarà al tram del carrer Llinars amb Àngel Guimerà; al pas sota la via del tren a tocar del carrer Torrent Llibre, al tram superior del carrer Mare de Déu del Pilar i al carrer Granollers.

“Són trossos petits on la vorera no queda suficientment ampla i hi ha molta circulació de persones”, comenta Vidal, que no preveu que la supressió de les places d’aparcament sigui un problema perquè “hi ha espais per resituar” els vehicles. Admet, però, que el punt més problemàtic potser serà al barri de la Creu, al voltant del carrer Ponent.

“Però també és l’eix amb les voreres més estretes”. A la vegada, l’Ajuntament avançarà en la millora de la xarxa bàsica de vianants que prioritzi els desplaçaments a peu i les connexions entre barris, equipaments i espais de comerç, oci i cultura.

Transport públic

Per afavorir el transport públic, es planteja una bonificació parcial de la targeta del Bus Urbà de Cardedeu per a persones que estigui en atur. En el cas de persones que cobrin la renda mínima d’inserció, la bonificació seria del 100%. També es vol crear un servei de Transport a Demanda d’acord amb els taxistes per als usuaris del menjador social del Pla Marcell i durant l’agost.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 113 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't