La barrera –que serà de formigó i tanques metàl·liques segons la zona– evitarà que es produeixen xocs frontals en aquest sector on en els darrers sis anys han mort set persones. L’última, el gener passat.
Aquests treballs provoquen restriccions de trànsit perquè cal tallar un dels tres carrils de circulació. Amb tot, el Departament de Territori i Sostenibilitat manté un carril obert per sentit en tot moment i, segons el Servei Català del Trànsit, no hi ha hagut problemes destacables a les hores de més trànsit. Si cal fer algun tall que comporti donar pas alternatiu, es farà durant les nits –de les 9 del vespre a les 6 de la matinada– per reduir al màxim l’afectació viària.
L’actuació de millora de la seguretat a la C-60 va arrencar fa un parell de setmanes però, fins ara, s’han fet feines de drenatge i altres actuacions prèvies poc visibles i que no han generat problemes als conductors. Cada dia passen per aquest punt uns 30.000 vehicles.