QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

La carretera entre Martorelles i Vilanova, la segona més perillosa de Catalunya

En el darrer any, ha augmentat la mitjana de sinsitres amb morts i/o ferits greus

El 9 Nou
21/12/2019
Martorelles

El risc de patir un accident al tram de la BV-5001 entre Vilanova i Martorelles ha augmentat en el darrer any. Ho diu la divuitena edició de l’estudi EuroRAP, un programa europeu de valoració de carreteres que a Catalunya impulsa el RACC amb el Servei de Català de Trànsit i el Departament de Territori i Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona, titulars de bona part de les vies analitzades.

L’edició d’enguany radiografia les dades d’accidentalitat i els volums de trànsit registrats entre els anys 2016, 2017 i 2018 en més de 6.000 quilòmetres de la xarxa viària de Catalunya.

Segons l’estudi, la BV-5001 entre Martorelles i Vilanova es manté com la segona carretera més perillosa del país. La mitjana d’accidents amb morts i/o ferits greus l’any ha passat de 2,3 a 2,7 en una via que també experimenta un increment del volum de trànsit i ja supera els 10.000 vehicles diaris.

Com la BV-5001, hi ha altres carreteres vallesanes que incrementen el risc de tenir-hi un accident. La BP-1432 entre la Garriga i Sant Feliu –creuant l’Ametlla i Bigues i Riells– passa d’un risc mitjà a un risc alt i es converteix en la segona més perillosa de la comarca. Passa d’una mitjana d’1,3 accidents greus per any a 2,3 amb les dades publicades aquest dimecres.

També empitjora resultats la C-59 de Caldes a Moià, tot i que manté el qualificatiu de risc alt. Aquí es passa dels 4 accidents amb morts o ferits greus que recollia l’estudi presentat l’any passat als 4,7 de l’actual.

Totes tres vies es col·loquen entre les deu carreteres més perilloses de Catalunya. La carretera del Masnou (la BP-5002 entre Granollers i aquesta població del Maresme) també empitjora registre i manté un risc alt amb 4,3 accidents greus l’any. El risc de tenir-hi un accident es considera alt.

Un tram de la C-17 amb risc molt baix

Les vies més segures tornen a ser les d’alta capacitat. El risc és molt baix a la C-33 entre Barcelona i Montmeló i a l’AP-7 entre el peatge de la Roca i Maçanet. Enguany, s’hi afegeix la C-17 entre Lliçà de Vall i la Garriga amb una mitjana d’1,7 morts i/o ferits greus, segons l’estudi.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 76 persones.