QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Catorze municipis es coordinen per fer front als danys provocats per senglars

Els tècnics dels consistoris participen aquest dimecres en una trobada telemàtica

Catorze ajuntaments del Vallès Oriental impulsen un pla d’actuació conjunt per afrontar els problemes derivats de l’augment de la població de senglars a partir d’actuacions coordinades i orientades al control de la presència d’aquests animals. Plantegen la caça tradicional amb armes de foc però també altres mètodes de captura o de gestió d’aquesta espècie.

Hi participen l’Ametlla, Bigues i Riells, Caldes, Canovelles, les Franqueses, Granollers, Lliçà d’Amunt, Lliçà de Vall, Martorelles, Montmeló, Montornès, Parets, Santa Eulàlia i Vilanova.

Trobada virtual aquest dimecres

Aquest dimecres es fa una trobada virtual amb els 14 ajuntaments on també hi participaran representants del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, al qual pertanyen els Agents Rurals. L’objectiu és compartir les experiències que ja s’estan aplicant en els diversos municipis. Per exemple, les captures amb gàbies que ha impulsat en els darreres setmanes l’Ajuntament de Lliçà de Vall.

Aquests consistoris, que fa un parell d’anys que ja van començar a fer trobades tècniques per compartir experiències i coordinar-se, subscriuen un protocol d’actuació que ha estat elaborat per tècnics de l’Ajuntament de Granollers i ha estat validat per la resta d’ajuntaments i per la Direcció General d’Activitats Cinegètiques de la Generalitat.

La recerca de la col·laboració sorgeix d’una preocupació compartida i de la necessitat de trobar solucions conjuntes, expliquen. La idea és establir un marc de coordinació en la lluita contra les problemàtiques associades a l’augment de la població de senglars: danys a l’agricultura, en jardins particulars o públics, accidents de trànsit…

L’acord impulsat pels ajuntaments donarà cobertura a les accions supramunicipals que es vulguin fer i on cada municipi podrà decidir si hi participa o no. Per exemple, batudes conjuntes a diversos municipis però també altres accions que no passin per l’ús d’armes de foc tenint en compte que és un territori amb una forta presència humana i espais urbanitzats.

Els impulsors de l’acord defensen que coordinats poden ser més efectius que treballant de manera individual. També que poden tractar la problemàtica des d’una visió més general. Ara, els senglars es desplacen en funció de la pressió que se’ls fa a un territori en concret.

“Som municipis que estem units pel mateix problema. Volem trobar una eina per treballar conjuntament i que ens funcioni a curt termini. La intenció és començar al més ràpid possible”, comenta Mireia Morillas, regidora de Medi Ambient de l’Ametlla. “Les batudes soles, no serveixen. Les gàbies soles, tampoc. I si anem nosaltres sols, no ens en sortim”, afegeix.

LA PREGUNTA

Com creu que evolucionarà la crisi política a Espanya?

En aquesta enquesta han votat 148 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't