Algunes d’aquestes escoles ja han rebut la notificació oficial, d’altres l’estan esperant o bé han rebut la informació a través del Consell Comarcal.
El curs que ve, arran de la decisió del departament dirigit per Irene Rigau, només escoles públiques amb singularitats especials mantenen la sisena hora. Els criteris que la Generalitat té en compte a l’hora de determinar quines són les escoles que disposaran de la sisena hora són que aquestes tinguin molts alumnes amb necessitats educatives específiques (NEE) i un entorn social desfavorit. Les escoles rurals, per la seva banda, poden escollir si volen la sisena hora o no.
En el cas de l’escola Soler de Vilardell, Ensenyament li ha atorgat la sisena hora per l’elevat nombre d’alumnes amb NEE. La directora del centre, Montse Valero, diu que disposar de la sisena hora els permetrà “reforçar aspectes importants del currículum”, sobretot de cara als alumnes amb necessitats educatives especials, molts dels quals per estar en risc social o per ser nouvinguts. “A Sant Celoni, tenim molta població immigrant, i en conseqüència les escoles del municipi, incloses les concertades, tenim molts alumnes amb NEE. Nosaltres en tenim sis o set per classe”. Valero apunta, però, que encara no ha donat temps a saber si la sisena hora també influeix en els resultats acadèmics. “Això encara no ho hem analitzat. Però sí que ens ajuda a reforçar continguts”.
{{ comment.text }}